Selasa, Julai 13, 2010

untuk emy ~ kau pergi jua


'ok datang melaka jangan lupa bagi tahu aku......tak sabar aku nak jumpa kau'itulah mesej terakhir darinya pada 6 Mei lepas...aku mengenalinya tidak lama...hanya sekitar 13 tahun...dan persahabatan kami tidak lah serapat mana tapi kami tetap berhubungan....masih terngiang-ngiang usikan nakalnya dan rajukan yang tak pernah berhenti setiapkali aku mengusiknya...tapi dia tidak pernah ambil hati..pernah sekali aku merajuk dengannya dan aku mendiamkan diri hampir tiga tahun...tapi kami bertemu kembali melalui lelaman jaringan sosial...dan seperti biasa dia menyapa aku dengan usikan rindu yang bertalu-talu...itulah ermiyanti basar yang aku kenal...dan aku tidak sama sekali menyangka itulah kali terakhir beliau mengusik aku...emy kini pergi dan tidak akan kembali...kali pertama aku membaca berita pemergian beliau ketika aku berada di Adelaide...tempat aku berhubung dan berbicara dengannya selama dua tahun hanya menerusi panggilan telefon...jarak tidak pernah memisahkan persahabatan kami...dan aku tak menyangka dia menderita terlalu lama dalam keletah tawanya...aku akan sentiasa merinduimu emy...kita mungkin selalu sahaja tidak sefahaman tetapi itulah cahaya yang merapatkan hubungan kita sebagai sahabat...damailah engkau di sana emy dan aku akan sentiasa mendakap segala cerita dan nostalgia indah itu selama-lamanya....

2 ulasan:

Yatt Haycruz berkata...

en azalan..
sy dh beritahu ckgu hasan psl ni..
tp sy terbce plak kt blog nie..
respon ckgu hasan,die msih ingt saudari emy berkenaan..
tQ ye..

Yatt Haycruz berkata...

en azalan..
sy dh beritahu ckgu hasan psl ni..
tp sy terbce plak kt blog nie..
respon ckgu hasan,die msih ingt saudari emy berkenaan..
tQ ye..