Sabtu, Oktober 14, 2006

kiriman semusim

Assalamualaikum Lan,
Apa khabar ko kat negeri omputih tu? Macam-macam emel ko forward kat aku...tapi lawak jugak...Macam mana puasa dengan raya tahun ni... tahun ni raya kat negeri omputih... ko makan ketupat dengan rendang segera je la ye gamaknya... Lepas sembahyang terawih kat sana ada jamuan moreh tak... atau ko dapat makan biskut je... kah, kah, kah....Ok ler... aku doakan ko selamat berpuasa dan beraya tahun ni dan selamat balik Malaysia... tahun ni jugak kan.... atau ko nak terus sambung pegi negeri omputih lain pulak? Tahun ni Dr Azizah pun raya kat negeri omputih gak..

Assalamulaikum,
Apa khbar org seberang laut...shah nampaknya kita tak dpat jumpa lagi...aku kena pindah ke tawau,sabah.......alhamdulilah aku telah dapat jawatan tetap sebagai pegawai.....aku akan pindah pada 1/11 nie ...mcm mana pelajaran kat sana ..okey tak.....?......

Syah,
THES tak betul. Tok sah nak kelentong. ada ke markah recruiter review bagi um, upm, dan usm sama, 14 dan ukm pula 22. sejak bila yg majikan pilih UKM lebih dari yg lain. It should be the same. Yg sebenar saya rasa um yg masih dipilih oleh majikan.You got the ticket for home? Saya dah banyak dapat bahan, nanti berat nak buat bawa balik. Tinggal a few more interviews.

Shah,
apa kata, lepas abis kelas ko blajar kelas gelek? suka sangat suruh orang goyang2 kan...ko dah pandai nanti tak payah nak suruh orang lain. ko amik satu cermin besar, ko boleh nampak gaya ko bergelek...maner tahu boleh jadi gelek shah daratista lak...hehehe....kalau tak laku kat adelaide tu, ko pergi kat star hill cukupla...wakakaka..

wei,
thanks atas ucapan tahniah ko yang agak terlewat tu, anyway thanks again...bila ader kawan2 yang intent tanya aku dapat ke tak interview,aku tak payah cakap..diaorang tahu sendiri...tak sempat aku cakap, dia orang ucap tahniah...(nasib baikler betul2 aku dapat) pastu siap dengan ucapan (macam ucapan selamat hari raya gamaknya)...ucapan diaorang, bukan berbunyi, 'aku harap kau berjaya', 'buat betul2', atau 'ko kene banyak study'....tapi ucapan yang ni, 'ko dah berjaya nanti jangan lupa kat aku lak'....aperlagi aku boleh cakap, syah? 'insya-allah' jerlah.
ntahla, sepanjang aku berkawan dengan sape2, tak pernah lak aku buat kes 'lupa kawan' ni. macam ader satu kes tu, baru jer naik pangkat jadi penolong pengurus dah buat tak kenal kawan se-universiti. Tapi kes aku yang kene kelepet dengan kawan tu aderlah. but at the meantime, aku tak kan buat kat orang macam tu even aku pernah mengalaminya...tapi nampak sangat kan syah...bila kita berada di bawah, orang ramai takkan pandang kita pun...tapi bila kita mulai berjaya, yang tak rapat atau yang sebelum ni kutuk2 kita, tiba2 jadi baik lak. aku amik study kes masa aku tak kerja 3 bulan dulu, cukuplah... walaupun aku tak keje tupun atas pemintaan mak aku yang suruh aku lepak temankan dia kat umah dulu. pagi tadi aku sempat tengok kuliah subuh kat tv3...tentang 'jiwa yang tenang' oleh ustazah fatima el-zahrah...bagus la dia tu. terusik jiwa aku yang brutal ni...cara penyampaian dia tu tersendiri,siap berqasidah lagi...ape yg dapat aku kutip pagi tadi...ader 3 cara untuk mendapatkan jiwa yang tenang/ muthmainnah dalam hidup kita ni:
1- doa yang berpanjangan
2- redha dengan ketentuan allah (qada' dan qadar)
3- bersyukur dengan apa yang ader
Anyway, aku ucapkan good luck kat ko...bila ko nak buat presentation tu? aku harap,ko dapat set aku date yang suit dengan situasi kat malaysia atau lebih tepat lagi, yang suit untuk kawan2 ko yang ramai dah bergelar bapa2 & mak orang.

akum syah,....
di kesempatan ini aku nak ucapkan selamat menjalani ibadah ramadhan dan selamat hari raya aidilfitri yang bakal menjelma.dah lama aku x hubungi ko kan????bkn aper...aku bz skt skang ni...ko balik malaysia ke raya ni? kalu ko ada kat sini tepon la aku atau pun bagi no phone ko kat aku... teringin nak berbual2 dgn ko...asyik baca blog ko jer x dgr suara x seronok rasanye.. tp, sekurang2nye aku tau perkembangan ko kat sane...ok la, aku ada bende nak buat ni .raja nazrin nak turun daerah aku so...ko phm2 je la kan????bz gile.....

Dear Shah,
You sound about as uncheerful as I am. My thesis is in a muddle at the moment and I must have it in by the end of the month. Then I must take a week to finish my work for Jeri in English workshop. About the second week in November I can take a long breath. I am sorry that things are not great for you. If there is anything I (We) can do to help let me know. If you want to come to our place anytime let me know, as long as you take us as you find us, no fuss. You can play with Molly or read, or talk to Val, or I'll get Sam to keep you company while I get on with this blasted thesis. Just say what you would like. Keep cheerful and email anytime..

Tiada ulasan: