Rabu, Oktober 11, 2006

panas terik di Adelaide

Hampir berminggu-minggu rasanya aku tak menulis di sini sebab sentiasa menyibukkan diri bagi mengelakkan rasa bosan yang amat. Di tambah pula dengan cuaca panas terik walaupun dari segi logik sekarang ni spring bukan summer..entah hapa-hapa tapi ok laa tu yang penting tak perlu risau nak pakai baju tebal-tebal..malam tadi aku bersembang dengan sahabat lama, Miss..dah lama betul aku tak call sehingga dia tertanya-tanya ke mana hilangnya aku pergi..kelakar betul..tapi seronok juga bila bersembang setelah lama tak dengar suara..kalau telefon hari-hari mesti bosan (cuma erwanita jer yang tak bosan, respect sungguh)...

Kami, masing-masing bersetuju apabila kita mencapai umur 30 tahun dalam beberapa tahun lagi kesemuanya akan berubah..itu memang benar kerana kebanyakan rakan taulan dan sahabat sudah mempunyai private life masing-masing..adalah satu keajaiban, kalau suatu hari kita tiba-tiba menerima panggilan atau sms dari rakan taulan atau sahabat yang sekian lama bersama-sama menuntut ilmu dan sebagainya.

As one of my Prof said, please enjoy your life while you are student..and that joy will not reach you anymore after you pass that boundary..opps..maaf, tercakap bahasa orang puteh...aku ni kadang-kadang naik menyampah bila mixing around dengan Mat saleh ni...mereka ada dua kategori..baik yang amat macam member aku Christine, Cole dan Nick dan buruk yang amat macam Scott dan Tristan.. semalam Tristan cakap " is there a lot of racism in your country"..wahhh...macam negara dia ni tak racism..mentang-mentang laa dia suka dengan Chinese ingat dah terror ke? habis laa dia kena ketuk dengan aku semalam...well, I said..do not mess with that fuckin word with me if you really dare to talk about it..

masa tu juga aku teringat kuliah Sejarah Sosial India Moden dengan Prof Rajenthran pasal Ghandi..bila Ghandi di jemput oleh pemimpin British di Parlimen Britain, beliau hanya datang dengan menutupi hanya separuh tubuhnya dengan kain yang amat kusam..bila ditanya dengan sinis, apakah di India tidak cukup kainuntuk dibuat baju, maka dengan sinis Ghandi menjawab, satu masa dahulu kami mempunyai banyak ladang kapas dan kain yang berela-ela banyaknya..sejak british menakluki wilayah kami semuanya telah di bawa ke britain tanpa meninggalkan apa pun kepada rakyat India..bijak bukan?

and I think, disebabkan si Tristan ni begitu pro dengan singaporean Chinese because of the few reasons (i dont know what the hell is that about) then I said to him...don't you know they are stealer? they stole our land and build their own fuckin country..it just like your great-great-great-great grandparent stole this land (Australia) from aboriginese? plus, this is very important- first, study our history and background before you throw that bloody word out!

ehem..ehem...berani jugak aku kali ni...kalau erwanita ada mesti dia akan kata; I wanna have a BF (Bich Fit) now! hahahahahaha..lawak betul

Tiada ulasan: