Sabtu, Julai 19, 2008

miss & my life story

Look the weather is fine, i get the some paddy from the field and pick out the good one....Ha mukadimah jer...bukan petik padi pn tp g cari kangkung tepi bendang...ari nie aku xde keje coz merayau2 la kt keliling kampung nie dengan ditemani 2 budak itam legam....rajin depa nie tolong aku g cr kangkung kemain banyak kt cni...rupa2 nye diorng x mkn kangkung....bodoh gak diorang nie...air longkang pi minum....dpt la satu beg plastik..spnjg jaln nie byk gler kambg, lembu dok bg salm kt aku...tanduk panjang berjela....tp pandai cross jln time ptg....xde plak accident....

Kt sni ble g mane2 sume org tgk...ramai peminta sedekah siap dtg dan kerumun aku...depa ingt aku org kaya kot...tp depa x tau aku kayap gak....x pn diorang tgk sape nie mamat nie...hensemnye...hahaha...kulit nie putih ckit jer dr kulit kte....bile kt masjid sume duk pakat keliling aku tgk muka aku...yg budk kecik2 ar....bwk mangkuk mintk duit...mane leh bg duit kalo bg berderet mintk...kdg2 kesian gak tp nk wat camner keselamatan....time diorang tgk jer aku pn pura2 tdo time dengar kutbah....jaht x aku....kutbah diapun x paham...pot pret...alih2 dh nk smbahyg simple gler kutbah diorang kt cni.... siap pakai baju yang ade bendera malaysia lg, langkawi....kt cni ble ckp msia diorang kagum...sume ckp good...ape yg good pn aku x tau padahl dh porak peranda....

K ar skrg aku nk start story ttg member aku nie, si Azlan nie, kalo korang nk tau abg dia prnah bling biji kelapa sawit kt kepala aku...ape lg mnangis la aku...sakit wei...time 2 mandi kt sg...mane de paip time 2..tp aku x prnh lak jmpe si azlan nie mandi kt sg..anak manja la katakan....
Kalo nk tau, dia la the only one mybe di msia khussnya dan amnye di benua Asia, best student time SPM ms kt SMBE.....terror gler...tp mlangnye gagal bile msuk matrikulasi kt Uitm...ambk kos sains perpustakaan....pdhal dia dpt offer gak msuk matrikulasi kt UIA.....ape jadahnye ambik kos 2 ntah....nape x puas jd librarian time kt SKBE dan SMBE...sampai ramps jwtan ketua pusat sumber dr hairul zairi BACHOK...
smpi nk keje jd librarian...dengar cter nk jd ketua Arkib negara mcm ZAKIAH HANOM...dh x cukup g curi buku dan x dipulangkan dr library (f) Bkit waha...mentang2 la member sendiri yg jg time 2...sape lg best frend dialah si razali....jeneral syaitan....black devil....curi plak buku penyiasatan yg popular time 2...ape lg 5 sekawan...ala yg georgiana nk jd george, Eddie, dean, mona dan tompok...tompok bkan name khas utk kucing ker...gler ltak name anjing pn tompok..anjung pondan kot....hehehe....berbalik story ttg si mamat nie...pas fail dia pn menggur jap and then x lame kmudian aku dgor dia smbg study form 6 kt Maktab Adabi Muar....ala maktab yg byk kopak2 dan lubang2 xkn korang x tau..Sejak study kt maktab 2 la sume instant food dr adabi trmsk la rempah ratus adabi n then x lupe time raye ketupat segera adabi...skrg x tau la plak aku dia still guna brand yg same...jgn babi sdahla...

Slps mndapat result yg cemerlng dalam STPM, dia smbg study kt UM, tgh2 study accident plak...tangan patah...dah posponed study mybe 1 semester kot...pas2 tangan dia x leh main badminton apetah lg melancap...x tau dia mlancap skrg gune aper...mybe gune bantal kot...Arrrgh....Pas2 dgor2 dpt offer cntinue study kt australia...power gak dia nie...smpai la skrg....aku pn xtau dh pe perkmbangan dia...yg aku tau dia brkawan ngan anjing....hahahaha.....Aku msih ingt lg bile dpt offer smbg study kt U bukan main hepi ktorang...dia la trlbh over time 2...trlompat mcm beruk makye kene belacan...ntah aper yg dia suke sngt pn aku xtau...nk mampos kot time 2...
kitorng pn pegila bukak BSN akaun, bukan main jauh time 2 nk bukak buku akaun smpi kt jb, ala ape name tmpt 2 wisma maria kot...ambik name sempena maria bachok, maria arshad dan maria farida.....time 2 buku wrna kuning...aku still simpan buku 2 yg kami sme2 wat pd tahun 1996...dh 12 tahun 2....punye la hepi time 2...asrif? sape dia nie...aku nk bg tau aku dh x lg berkawan dng dia nie ats sbb trtentu...sorry....aku gaduh pn sbb si Azlan nie la...kalo korng nk tau lbih lnjut tnye dia la...

Si Azlan nie suka penynyi sheila majid...konon2 taste org bandar la...nie aku nk ludah nie..ptuiiih! kalo pnyi lelaki dia minat gler kt Herman Tino....hahahaha.....

Aku dh mengantuk nie...kte smbng pada edisi akan dtng ok....dalam edisi...Siapa Azlan Sebenarnya??? Syhh....bye

Tiada ulasan: