Selasa, Disember 08, 2009

soalan cepu emas


apesal ler korang suka tanya kat aku pasal bab kawin-kawin ni? tanya laa aku soalan yang best-best siket macam bila nak makan steam boat ke, bila nak pi picnic ke...? kakakaka....bila bercerita bab kawin ni teringat kat raja humalagapas yang suka citer pasal ragam suami isteri...maklumlah dah tinggal sama-sama ada jer yang tak kena...nak masak itu inilah, nak kena jaga berat badan lagi, entah hapa-hapa laa yang bagi aku cukup cerewet...kalau ada jodoh, ada laa Insya'allah..betol tak miss? aku dengar ko dah nak membina masjid? betoi ka? masjid simpang waha ka? muahahaha....bulan lepas aku ada called kak nosi...tanya laa kat dia dah dapat jodoh ke belom? terus mengekek gelak minah tu..siap bagitahu aku siang malam berdoa agar segera dapat jodoh tapi tak sampai-sampai...itulah kak nosi..dulu orang dah recommend sorang mamat arab kaya tak nak terima...kah kah kah..kenangan betol laa kan? muahahahaha....aku sebenarnya tak tahu apa nak tulis pasal bab-bab kawin dan jodoh ni..maklumlah takde pengalaman..si raja humalagapas siap suruh aku tulis yang dia sebenarnya hidup happy mengalahkan victoria beckham kat mahligai bahagia bersama suami tercinta....mahligai mende woi flat abdullah hukum tu...kalau alam suria tu boleh laa aku propa kat sini mahligai bahagia...kah kah kah..ko memang ek suka-suka suruh aku tulis citer palsu....takpelah aku tokok tambah siket kat sini: raja humalagapas merupakan teman baik saya yang baru berkahwin....selepas lapan tahun memadu cinta, beliau yang mempunya berat badan ala victoria beckham memadu kasih bahagia bersama suaminya yang hensem ada iras-iras muzamil ibrahim..kah kah kah...nak muntah pon ada gak aku baca....apa laa yang aku buat ni...jodoh akan datang cepat atau lambat..kalau ada , ada laa...hahaha..tpai kawin banyak komitemen laa...nak enjoy pon tak boleh...haha...gelak lagi...

1 ulasan:

airikamalek berkata...

budaya dalam masyarakat kita akan melihat perkahwinan sebagai atu perjalanan wajib dalam kehidupan tapi untuk melaluinya bukan semudah berkata apatah lagi nak meluahkannya....