Ahad, Mei 16, 2010

Selamat Hari Guru 2010



Blogs ini mengucapkan Selamat Hari Guru kepada warga pendidik yang pernah dan yang sedang mengajar Sekolah Kebangsaan Bandar Easter dan Sekolah Menengah Bandar Easter Kota Tinggi Johor, dan guru-guru di Maktab Adabi Maharani, Muar Johor. Guru-guru Sekolah Kebangsaan Bandar Easter: antaranya Cikgu Subri Sumirin (yang sentiasa cool),cikgu Rukimin Abu Kahar (yang sensitif tapi mesra - biasalah baru keluar maktab kan masa tu...lailiza dengan esma suka betol dengan cikgu ni, aku pon tak paham), Cikgu Noraini Abdul Karim (pengajar matematik yang berkesan untuk miss tapi tidak untuk aku - katakan tidak kepada matematik hahaha), Ustazah Norliah Idris (cikgu agama islam yang cakap aku ketua kelas tak guna sebab aku pon buat bising dalam kelas sekali, ciss macam laa dia tak pernah buat bising masa jadik budak sekolah), cikgu Aris Padillah (yang berdating dengan cikgu Nora kat dalam library waktu aku tengah sibuk jaga library, tapi dia memang ngetop sebab bagi banyak tips dalam subjek Alam dan Manusia..yer laa masa tu kan bersaing hebat dengan kelas 6 Melati), cikgu Zulkifli Shariff (yang mengajar koir dan cara-cara mengguna rekoder dengan betul), cikgu latifah (cikgu muzik yang sentiasa bergaya dengan fesyen terkini) cikgu Khairunnisa Haji Baharom (tak sangka bleh kawin dengan cikgu Zul, dia rapat dengan aku dulu tapi moody, tak suka beb), cikgu Kalsom (cikgu yang suruh aku baca buku cerita bahasa inggeris kat depan perhimpunan sekolah waktu darjah 4), Cikgu Dalimah Dali (yang melempang aku sebab tak paham-paham matematik, sorry laa cikgu dali, i hate maths), Ustazah Tumirah (yang suka menyebut rokoyahhh...ketika memanggil rokiah, pelajar popular 6 cempaka), Cikgu Mat Shah (yang melempang aku sebab aku buang sampah depan dia, eleh macam bagus sangat, tunggu ler anak kau plak aku lempang)

Guru-Guru Sekolah Menengah Bandar Easter: Cikgu Mat Zin (yang cool dan aku paling suka dia mengajar subjek sejarah dan bahasa Melayu), cikgu Wardah Daud (yang bermati-matian ajar aku matematik, tapi macam tu ler gak aku tetap tak boleh paham), cikgu Iskandar Mohamad (yang mengajar aku melukis, walaupun susah tapi tetap boleh survive berbanding matematik yang susah tu), Cikgu Shis (yang mengajar subjek sains pertanian, dia memang best), Cikgu Wan zawiyah (suara yang besar berdengung-dengung, mek kelate yang mengajar ekonomi asas, sangat bagus), cikgu noriyah (yang marah budak-budak kelas 4 teknikal dua sebab tak buat keje, tak caya tanya si wati... biasa lah tengah pregnant kan masa tu), cikgu rohana (yang mengajar bahasa Melayu, begitu kritis dengan penulisan karangan aku masa tu, yer laa tu hahaha), cikgu ramesh (yang menjadi guru kelas 3 jasa, aku tak boleh ingat duduk kat kelas ni, rasa panas jer kan tiap2 hari), cikgu Aishah (guru bahasa inggeris yang bagus, sayang dia datang lewat bila dah nak dekat-dekat tahun terakhir di SMBE)...

Guru-guru di Maktab Adabi Maharani: Cikgu Zakaria (yang sanggup mengutip aku selepas dibuang dari ITM, jasamu dikenang), cikgu Hassan (yang siap bergaduh dengan aku sbb aku dok komplen dia macam-macam tapi dah jadik geng baik sekarang, apa khabar cikgu?), cikgu maimunah (yang asyik menjerit bila aku lambat menulis esei pengajian am),cikgu zainab (yang mengajar subjek bahasa melayu dengan baik), arwah cikgu haznah (yang mengajar sastera moden tingkatan 6).

juga kawan-kawan yang bertugas sebagai guru: cikgu shalawati sidek (rakan sekelas tingkatan 4 dan 5, dan sama-sama ke ITM tapi hanya dia sampai ke garisan penamat, aku plak lingkup), cikgu hairon alami ibrahim (pelajar ngetop 6 mawar), cikgu norfaezah hanafei (pelajar ngetop 6 kenanga), cikgu lailizah rahman (pelajar top 3 6 cempaka), cikgu marlina omar (opss bila fikir-fikir balik rupanya marlina menjadi cikgu, nampaknya bukan lailizah seorang, maka seri dengan 6 Mawar), Cikgu enon (rakan sekursus di UM), Cikgu Mat Tembon (Rakan sekursus di UM), Cikgu Farid (student di UM), dan ramai lagi yang mungkin aku tak dapat sebut semua di sini..selamat hari guru :P

3 ulasan:

Teratak pena berkata...

jasa guru memang sukar untuk dilupakan....

p/s: sila ambil award di blog saya...

Unknown berkata...

iyelah lan.. hah dulu bukan ke ko yg paling bnyk gaduh dgn che'gu zack, skrg ni ko sepatutnya call dia, peluk2 dia, comolot dia tanda terima kasih ko kepada dia. Aku mmg x bleh blah dgn che'gu zack sbb dia pernah ckp aku baca presentation sejarah mcm baca berita tamil. Bengang sehhh...Cikgu mai gak yg best..

Unknown berkata...

20 years back...kt SKBE yg plg best aku rase...especially cikgu2 ngetop yg ajar aku dulu as cikgu noraini abdul karim, cikgu kalsom, cikgu dalimah dali, cikgu aris fadilah...terbayang2 time tue duk kejar2 ngan mmber2 aku si zaki ngan azlan..hahahhaa....pastu mmber melantak nasi lemak mak jah...ntah ape yg best tah!! aku mcm biasa la kopok basah!!! mmmm...