Rabu, Julai 01, 2009

sepuluh lagu dan sepuluh peristiwa

pagi-pagi buta lagi aku dah main mari teka lagu dengan raja yang membuat lintas langsung dari OUM....wah wah sejak dah dapat ofis baru ko makin menjadi diva..tak ku sangka...muahahaha....sapa yang membesar sekitar lewat 80 an sehingga pertengahan 90an mesti ingat koleksi lagu-lagu rock kapak dan melara jiwa serta raga pada ketika itu...jadi hari ni aku nak tulis cerita sepuluh lagu terbaik yang memberi kenangan lawak dan memalukan sepanjang zaman...lagu pertama mestilah lagu -- kau kunci cintaku dalam hatimu, nyanyian ramlah ram, atau nama kampungnya kak melah...masa kak melah menang juara lagu atau muzik-muzik tahun 1988, semua orang nak jadik kak melah. apa yang kak melah buat semua orang akan ikut..rambut ala kak melah, nyanyi ala kak melah, dan macam-macam lagi lah...aku hengat lagi masa belajar kat sekolah rendah kebangsaan bandar easter, si miss tu tiba-tiba come out with an idea untuk adakan pertandingan juara lagu..aku tak tahu ler macam mana pakcik tu boleh dapat idea untuk buat benda bukan-bukan waktu orang semua sibuk nak dapat 4A dalam UPSR..jadi ramai lah yang sibuk nak menyanyi sampai tak 'hengat' dunia dan lagu paling laris ketika itu ialah lagu kak melah ni ler -- kau kunci cintaku dalam hatimu. ..antara member aku yang asyik dok menyanyi lagu berhantu kak melah ni si zaki ler...bila time dia nyanyi mesti senyap sunyi macam mailakat lalu...bila smapai jer kat lirik -- 'sukarnya, untukku, berpisah denganmu...!!!' terus suara dia tak sampai...yer laa masa tu kan belum mumayyiz lagi, jadi tak keluar laa sangat suara lelaki...kira masih suara nobita ler lagi...nasib baik laa kan..kalau tak segala hantu semua lari....

lagu kedua -- darah muda versi wann...masa ni wann ngetop giler...yer laa kan pertama kali dengar suara macam nak terberak semua orang jadik pelik laa kan...tu yang menyebabkan dia popular...lagu darah muda ni lagu lama dan pernah dipopularkan oleh biduanita negara saloma..tapi bila wann nyanyi jadik bertambah pelik tapi sedap plak didengar....tu belum masuk imej wann yang memang ketara seksi time tu...alkisahnya, masa lagu ni tengah ngetop, kebetulan pulak setiap murid darjah enam sekolah kebangsaan bandar easter sesi 89/90 diwajibkan menyertai perkhemahan...bila sampai jer malam kebudayaan, tiba-tiba cikgu punahsihat PBSM pon panggil untuk raptai persembahan...dah ler last minute, lepas tu tak tau nak buat apa, cikgu tu suruh kita orang buat persembahan joget lambak...miss masa tu perangai cam bangkai dia lari menyelamatkan diri daripada menyertai persembahan...lepas tu siap ejek-ejek aku dengan zaki lagi waktu kita orang dok berlatih last minute...aku 'hengat' lagi dia menari-nari dengan suhaila bunawan time tu kat tepi kantin sekolah sambil gelak-gelak kat kita orang...bila tiba jer malam persembahan, cikgu punahsihat dah sediakan dialog....konon berlakon ler sebelum berjumpa pasangan...lepas jer intro lagu --'hatiku rindu, kepadamu...tertawan sejak...bila bertemu, jeng jeng jeng..aku sangka..' terus semua menari sampai tak 'hengat dunia'...dah ler gelak-gelak lepas tu segala step semua lupa..lagu kategori pop 60 an tapi menari hancur..ada yang macam menari tarian zapin, ada yang menari breakdance, ad ayang menari ala-ala kadar, dan yang paling kelakar aku ler yang bantai gelak sampai tak 'hengat' dunia dengan zaki...tapi yang best tu, persembahan tu menang juara malam kebudayaan walaupun terbarai sana-sini...berjaya gak mengalahkan pasukan tunas puteri dengan tarian 'endang' klise tu..kah kah kah...


lagu ketiga -- cintaku mekar di hati oleh kumpulan May..masa ni zaman kemunculan rock kapak..jangan tak tau, sampai sekarang rock kapak atau rock orang kampung ni akan berkumandang sampai bila-bila...walaupun kebanyakan time tu ramai yang suara ala-ala sengau syahdu tapi masih sedap di dengar....pendek kata walau pun takde class macam maroon 5 atau cold play, tapi kira allrite apa..tak caya pergi laa kat mana-mana pusat karaoke, lagu rock kapak ni laa yang akan menjadi pilihan utama... lagu cintamu mekar di hati ni memang ngetop sekitar tahun 1989 kalau aku tak silap...alkisahnya cikgu punahsihat pbsm telah pilih sejumlah 30 orang kalau tak silap untuk menyertai perkhemahan PBSM peringkat kota tinggi di Jason Bay sedili..maka aku dengan miss pon terpilih laa untuk pergi sekali...aku pon tak tahu apesal aku dengan miss dulu begitu rajin pergi camping..itu yang lingkup masa UPSR...seperti juga lagu darah muda yang menjadi latar belakang joget lambak ala-ala masa malam kebudayaan perkhemahan peringkat sekolah di SKBE, kali ini lagu cintamu mekar di hati dipilih, bukan untuk dijadikan lagu joget lambak (apa laa korang), tapi sebagai lagu wajib untuk koir beramai-ramai...disebabkan suara budak-budak lelaki ni semua tak sedap langsung, jadik cikgu punahsihat cuma pilih budak-budak pompuan jer untuk menyanyikan lagu ni...masa intro okay ler...tapi bila sampai korus --'ketika kau, perlukan aku, sentiasa aku, ada di sisimu...ketikaku, rindu padamu, terasa cinta...semakin dalam...sayang...!!!!!!' masa sebut perkataan sayang tu, ramai yang tak smapai jadi guna suara soprano untuk mengelakkan daripada kena ketawa.....tapi yang aku pelik tu, persembahan tu menang johan...aku pon tak tahu macma mana ler pengadil tu bagi markah...agaknya masa jeritan soprano tu 'dilaungkan' segala jembalang tanah keluar jadi back up..tu yang sampai salah sorang perserta perkhemahan, jasopha (bukan nama sebenar) kena rasuk hantu...hahaha....

lagu keempat -- resahku, rohana jalil...lagu ni memang best..tak caya tanya laa si miss...sebab apa, lagu ni menjadi lagu wajib aku kalau menyertai muzik-muzik peringkat kelas 6 cempaka..kah kah kah..nak dijadikan cerita, sekali lagi aku dengan miss dipilih oleh cikgu pbsm untuk menyertai perkhemahan pbsm kat sekolah menengah bandar easter pada pertengahan tahun 1990. tak silap aku, hairul zairi bachok (dengar nak kawin dah, jangan lupa jemput) pon join sekali...bila tiba time malam kebudayaan salah sorang perserta perkhemahan dari sekolah menengah arab kota tinggi, kak haslilin namanya keluar untuk mempersembahkan nyanyian live...walaupun bertubuh besar (koran gpaham jer laa kan), tapi beliau mempunyai pemikiran positif dan yakin untuk menyampaikan single terbaru rohana jalil, resahku...masa dia nyanyi senyap sunyi kawasan kantin sekolah menengah bandar easter tu...kalau nyamuk lalu boleh dengar ler dengungannya....memang ngetop ler suara dia malam tu..cuma dia tak pakai ler hiassan kepala dan earring berbentuk ikan macam rohana jalil pakai waktu persembahan juara lagu...aku tak ingat apa yang dilakukan oleh wakil skbe untuk persembahan malam tu...kalau tak silap aku ramlee, norhanizam dan sapa lagi aku tak ingat dok menyanyi lagu isabella sampai nak pecah mikrofon...masa tu aku dok berguling-guling gelak kat belakang denagn miss sebab tak mau masuk buat persembahan...lagu kelima -- masih lagi dengan rock kapak..kali ni lagu cinta bandar tasik selatan...aku pon tak tau kenapa aku suka dengar lagu ni...masa tu tak silap aku tahun 1992, waktu form 2...first time aku dengar lagu ni waktu si maslina saiman dan kasmah kamis -- member sekelas yang duduk depan aku dok curik-curik nyanyi lagu ni...yang aku nak tergelak dia orang siap buat nota kecik untuk tulis lirik lagu tu dan hafal..wah hebat betul budak zaman tu kan..orang suruh hafal formula matematik atau fakta sejarah, tapi sibuk tulis lirik lagu..kalau lirik lagu dalam bahasa inggeris takpe laa jugak boleh memperkayakan lagi vocabulary..ni semua lirik cinta cintun..tak caya? contoh lirik tu kan -- 'bandar tasik selatan, mencermin kenangan syahdu, berderai airmata piluku..' melampau-lampau betul jiwang karatnya....tu bila time cikgu tanya soalan semua tak boleh jawab...kalau cikgu tanya kat mana letaknya bandar tasik selatan, pon for sure semua tak boleh jawab sebab semua mesti 'hengat' bandar tasik selatan tu cuma satu rekaan...walhal punya besar ler papan tanda bandar tasik selatan kat kl...

lagu keenam -- untukmu, feminin.. bila masuk form 3, kira dah moden ler siket masa tu kan...lagu- lagupon dah pelbagai..masa ni semua gila dengan muzik rap..aku pon tak paham konteks rap kat malaysia masa tu..yer laa kan masa tu takde internet lagi, jadi imej rap tu berpandukan majalah jer laa...tu yang ada sampai gantung cd kat leher, pon masing-masing sibuk nak gantung gak...yer laa masa tu kan cd mahal..penggunaan teknologi komputer pon tak meluas lagi...msc pun launched sekitar 96/97 macam tu...so kira, precious ler cd gantung kat leher masa tu...tak tahu ler harga berapa kan....yang takde duit nak beli cd gantung kat leher terpaksa ler carik alternatif lain macma tudung periuk...palign teruk pon beli kad manila lepas tu gunting bulat-bulat macam bentuk cd pun kira allrite elr (sorry ek, aku tak buat menatang ni semua...korang jangan provoke bukan-bukan)....antara kumpulan 'rap' yang ngetop masa tu ialah feminin...lagu memang best tapi bila nyanyi rasa macam hujan nak turun satu lembah....imej memang up to date..kira ada class ler dalam berfashion...yang aku tak lupa tu fesyen rambut feminin yang macam tempurung kelapa, pakai earring bentuk O besar gedabak boleh masuk dua tangan, dengan skirt labuh kuning dan baju belang-belang..lepas tu menyanyi lagu 'rap' ala-ala hidup segan mati tak mau -- 'angin bayu, membawa diriku, sepintas lalu, kuterkenangkan mu...' punya laa syahdu dan gembira terbang....rap? langsung takde...jangan harap ler..aku pon tak tahu ler mana yang dikatakan rap....pop adalah...ni member aku si raja ni suka betul dengan kumpulan ni...kalau pergi karaoke manjang nak nyanyi lagu untukmu...disebabkan fizikal tak mengizinkan beliau untuk melompat 'rap' ala-ala, cukuplah sekadar intro yang manjang uhhh uhhhh uhhuhuhuuuuuu......

lagu ketujuh -- curiga, ning baizura...tak sah kalau tak cerita pasal lagu curiga ni....ni kira gaya menyanyi lagu r&b soprano yang kelihatan agak asing di kalangan masyarakat melayu masa tu kan...biasalah, mana-mana masyarakat pon..sesuatu yang pelik tapi best akan dapat sambutan...tak caya tanyalah sesapa pon..dengan imej dan vokal ala-ala orang kulit hitam amerika (kononnya), ning berjaya memukau semua khalayak malaysia termasuklah member-member aku macam si rizal haron, razali muhd dan zaki pua'at..aku rasa yang palng fanatik dengan ning baizura ni hairul zairi bachok (kah kah kah..sorry zai)...sudin pon suka gak..asyik-asyik akan jerit part 'disebalik, keasyikan itu....lalu ku tersingkir, menjauh.....di sudut, memori duka, abadi........' tang part 'abadi' tu yang aku tak bleh tahan...keluar ler semua suara jantan katak bentong tapi sibuk nak tiru macam ning...aku? masa tu aku tak terlibat dengan semua-semua ni..aku budak baik masa tu..kah kah kah....lagu kelapan - rindu, amelina...tahun 90 an ni banyak betul genre muzik yang muncul...dangdut antara satu-satunya muzik golongan commonner esp yang tinggal kat kawasan felda macam aku ni...sebut jer amelina, semua tahu...lagu ah! ah! ah! dia tu yang tak boleh tahan..semua adik kak pak cik mak cik sibuk berebut nak cakap ah! ah! ah! time amelina nyanyi lagu tu kat live hiburan minggu ini....sebut pasal dangdut, member aku dayang erwanita cukup fanatik dengan mas idayu..nak-nak lagu 'seminggu sekali, kau datang padaku membawa, cinta yang suci...' tapi masa tu populariti amelina begitu kukuh sampai takde sapa bleh cabar...kalau ada majlis kawin mesti ada yang sibuk nak nyanyi lagu amelina...yang ada tu tak macam menyanyi, macam bunyi orang marhaban pon ada jugak..keh keh keh....tapi takpe, janji kita rock dan happy....bantai jer laa..


lagu kesembilan - puji-pujian, raihan...aku ingat kumpulan nasyid berbentuk kontemporari (tak tau ler betul ke dak) muncul macam cendawan dan menjadi idola begitu ramai mahasiswa-siswi IPTA ..antara member aku yang terlibat dengan muzik nasyid ni ialah si miss tu laa...hebat siap tempah jubah arab dan serban iraq sebab nak masuk nasyid mewakili kolej..tapi dia bagi tau terus lari sebab konsep tersebut tak bersesuaian dengan jiwanya yang masih tebal dengan pop rock...kah kah kah...member aku si e-she masa kat UM dulu tu pon suka betul dengan lagu-lagu nasyid...asyik ler dengar lagu nasyid..satu hari tu aku bukak lagu misha omar kuat-kuat, terus dia dah tak dengar lagi lagu nasyid tu...yang lawak masa ekspo konvo kat UM lagu nasyid ni laa yang berkumandang hari-hari..sampai aku pon nak tertido masa datang 'shopping' kat pesta konvo yang tahap pasar malam...eh jangan marah ler, tapi tak caya cuba tengok dan bandingkan sendiri...member aku semua cakap macam tu...tak happening langsung..tapi panggil pesta..kih kih kih...tu yang aku pergi cuma 3-4 kali jer...jangan plak cakap aku anti muzik nasyid...lagu kesepuluh -- putus terpaksa...sebenarnya aku dah tak tau nak tulis apa lagi sebab wotka dok tanya aku ni buat keje ke curik tulang..then aku cakap ler kat wotka, this is one of my skills as tactic..kah kah kah....lagu putus terpaksa ni favourite miss sebenarnya...dulu dia suka betul dengan ziana zain..dia cakap kat aku 3-4 kali dia pergi cinema kat pelangi mall di jb tu semata-mata nak tengok filem sembilu..sebab ada ziana zain tu yang dia minat sangat nak tengok...masa tu kak ziana tengah ngetop dengan lagu-lagu bernada tinggi yang sapa bleh nyanyi memang for sure aku salute hitler punya laa..tapi tak pernah plak aku dengar si miss ni nyanyi setanding dengan vokal ziana zain....balik-balik kalau aku call dia masa kat waha, dia asyik ler ulang-ulang korus lagu sangkar cinta -- 'yek eh! yek eh!' kah kah kah....dah ler..aku letih dah..nak sambung buat keje....

4 ulasan:

jelita sepanjang hayat berkata...

muahahahah..ko kutuk aku ek..mak boleh la nari ala2 feminin tu.

Putra berkata...

Wow..mengagumkan entry ko kali nie Noya...happening ckit..tkdelah asyik dok cter ttg Anjing si Christine tue..keh keh keh...First of all, aku cari smua lagu tue, download then dgor balik..Dlm 10 buah lagu tue aku rs yg tk layak jd recording artist ialah kump olan (Cinta bandar tasik selatan) dan feminin..Suara ntah apa2 tah...cmner tah leh record suara...keh keh keh...lain2 lagu ok especially lagu2 akak ziana zain kita..Aku hard fan no. 2...Kalo masuk pop kuiz ziana zain sure aku menang...Perghh mne ko dpt cter aku nyanyi suara tk lepas..oklah tue dr ko asyik2 lagu sheila majid..Suara cover line..suara kepit...yelah nk tarik suara tinggu sure kene buasir!!! Keh keh keh....Tue dulu la tgk sembilu thn 1994...sekarang naik menaympah plak kalo tgk!!! Brknaan Lagu wan..Darah Muda...korang yg giler berjoget..mcm joget lambak pun ada..menari lintang pukang..yg pling aku tk tahan ialah style rizal ala2 tarian inang mak lampir!!..keh keh keh..Pelik! ntah cmner leh menang..Juri mata kelabu asap kot..Perghh..suara kak haslilin mmg ngetop time dia nyanyi lagu Resahku (rohana jalil)! Aku lupa dia bejoget ngan sape that time...Tapi pelik apsal dia tk nyanyi lagu francisca peter..kaulilin cintaku...br btul! Biar tebakar kantin SMBE tue...Tue blum lagi dgn KEGAMPANGAN duet mangkuk hayun Ramlee vs norhanizam.. lagu isabella yg begitu suci dinyanyikan dgn tahap gaban diorang...apela sungguh memalukan kaum! mesti busuk microfon tue sbb tersembur2 air liur...baik suh kamaruzaman bungkus nyanyi lagu kump iklim..suci dalam debu..perghhh....mendayu2 beb...keh keh keh....Wei bro, ko giler ke ape!! Mne ko tau si zairi tue peminat ning baizura!!! Tk prnh aku dgor dia nyanyi lagu curiga...dia kan mamat alim..Ngan songkok hitam dia tue..mne leh bro nyanyi...haram gitu!!! Lagu2 nasyid dia suka la..tapi time tue mane de lagu kump2 nasyid raihan rabbani...yang ada pun nasyid2 kampung...al jawaheer..yang nyanyi nasyid tangan letak kt tepi..ala2 cikgu tepuk tangan...cikgu noliyah...keh keh keh...Yang aku tau si zairi nie minat ngan kak eton...yelah asyik ja menaruh harapan...harapan yg tk kesampaian!!! Keh keh keh...sorry la bro zairi...acah2 mak enon...tapi ada aku kisah! Lantak korang la...Next time aku ulas lagi 5 lagu tue ek....Layannnn!!!!

Putra berkata...

Noya, aku confirm ko trtunggu2 comment aku..keh keh keh...Firstly aku nak comment berkenaan lagu Asyik (Ratu Dangdut..Amelina Ahh...Ahh..) wlpn de unsur2 kelucahan melampau..Tapi aku pelik time lagu tue tgh ngetop..Abes sume mat2 gian, minah karan, mat2 indon jgn ckp la..Yg mat2 macho...minah2 brutal...G karaoke pun nyanyi lagu dangdut..Tk leh blah...Tp time tue mmg demam dangdut...Selain amelina...de sheeda, haiza, shikin, kump eva, ani maiyuni, ifa raziah, iwan, ashraf, mas idayu..dan tak lupa gak..zaleha hamid (lgu popular dangdut rege2)....M.Daud Kilau..keh keh keh..Herman Tino!!! Kah kah kah...Tp tgh kerancakan irama dangdut time tue..tiba2 misteri kehilangan amelina..lps dia clash ngan Iwan..trus dia hilang sepi tanpa berita..Kalo baca Mingguan Malaysia hari nie..de ruangan gossip berkenaan penyanyi dangdut kene halau dr rumah sebab tk bayar sewa rumah!!! Aku rasa tue amelina sbb statement tue ckp artis dangdut ada 6 org anak!! Ntah btul ntah idak! Tp aku pelik time tue artis ksygngan si Noya nie..Kak Melah pun sibuk gak rakam lagu dangdut...Selamat Jalan Romeo...Kira joget pun tk brapa mantap..goyang pinggul sblh kiri ja..Tapi mmg berhantu lagu Kau Kunci Cintaku Dalam Hatimu..Tp jd sial bila si Zaki yg nyayikan..ala2 itik serati..tp aku bg gak chance masuk final bila dia nyanyikan...lately pun gossip kak melah ngan laki dia tk abes2 diprkatakan di akhbar2..tp byk2 lagu kak melah, plg best, Cintaku Hanyut Dilautan Sepi...Sendu gitu..keh keh..Lagu tue aku tujukan special wt mmber aku..si hairul zairi yg akan melangsungkan perkahwinan akhir thn nie..Congrats bro!! hahaha...Aku tgh brdebar2 tgk live...final single lelaki..Roger Federer vs Anndy Roddick..3 jam tk abes2..So padahnya nasi aku masak hangit daaa...okla next time aku continue balance 3 lagu lain...keh keh keh

Putra berkata...

Bro, last comment dr wa..Raihan dgn album puji pujian...mmg gempak time tue..kalo tk silap wa thn 1997 kot...sbb wa pun sempat gak beli album diorang..keh keh keh..lagu yg paling best dlm album tue..Suasana disubuh hari...kalo dgor remang bulu roma lu...kira time tue alim2 kucing la..thats why wa join group mahasiswa islam UPM...siap join prgram summer camp..ala2 kursus nadwah SKBE gitu...Tapi lps mak wa sound, trus wa tinggalkan group tue..kah kah..sb wa suh mak wa buatkan jubah...Hahahaha...group nasyid tumbuh bagai cendawan...gaya2 pgg tangn dh tkde dah..kira2 nasyid temporari la..keh keh...nasyid moden...Wa tk lupa album raihan, best seller meletop di persada musik melayu...almost 6 juta unit..pergh...Kt spg waha aje terjual 50 unit..keh keh keh....lately group nasyid dh tk berapa laku daa...perubahan masa..lgpun org2 skrg sume prngai mcm setan...mne nk dengor lagu2 nasyid nie...Ade tue yg nama jer islam..tp sibuk ngan anjing christine..ish tk paham wa ape nk jdi ngan mnusia akhir zaman...kah kah kah...
Kedua, Ning Baizura...Best tue wa pn minat gak ngan dia..Tp time tgh meletop2..si mangkuk lagi hayun nie..leh plak wt statement kt sngapore dlm mgazine ape tah wa pun dh lupa daa...orintasi sex dia ngan 6 org jantan...ha ambik ko..kene gam..spt biasa la org2 mesia...kalo nk condem mmg kaw2 giler...Kes tue dpt attesion ramai org..termasuklah si mangkuk2 hayun..mangkuk pijar..mngkuk cendul dan lain2 mangkuk yg ada dimuka bumi nie...kah kah kah...3-4 thn gak dia senyap tk wt album!! Tapi kuasa tuhan...minah nie bangkit semula...menang besar tue dlm AIM pastue...tp lgu2 dia mmg wa suka especially..Awan yang terpilu....mmg pilu abes la...Tp btul ko ckp lu...kalo zaki la yg nyanyi lgu CURIGA..mak2 monyet sure gugur anak dlm kandungan..yelah..lgi2 part'disebalik, keasyikan itu....lalu ku tersingkir, menjauh.....di sudut, memori duka, abadi........Perghhh...juri prtandiingan pn leh masuk hospital giler daa.....kah kah kah...Ape kabar zaki ek...lame tk dengor kabo berita...
Ketiga, May...Time perkhemahan tahunan PBSM di Jason Bay thn 1989..Asmanita Jasiman, Husaidawati Hosin, Norazlina Aman (Kayu Balak), Jasopha, Siti Lelawati Kumari, Razilah Razak, Siti Atan, Rahimah Rahim yg nyanyi lgu kump may..Cintamu Mekar Dihati..Tapi lu dh lupa noya..lagu intro dia...pom pom pom..dua..dua...lihat ini kami dr SKBE dtg sini mahu berkhemah dan bersuka ria..mcm haram jadah!!!! Ha br la smbung lagu tue..kira ngetop jgk la..kau umpama bunga yang mekar dihatiku..kuharap kau mekar la selama2nya..bla..bla....juara ko....ntah ape juri bangang mlm tue...yg pasti lu ngn wa jd penonton ja...dok gelak2 tgk org lain...sbb penat mandi laut waktu ptg...nnti la kalo wa balik mesia nti wa scan gmbo time champing tue..leh letak kt blog mak hayam lu tue..keh keh keh....Wei sape ckp suara budak2 lelaki tk best...time tue kan de nazri noh, nasarudin noh, latip (kepala dia lu ketuk ngan hammer..lupe! ), nasrul hisyam, irwan mohammad, tajul harizad, mr os..lagi2 duo mantappp...lu ngan wa la...setakat nk tarik suara mcm mus...ha petik jari ja...keh keh keh...yg pasti lps tarik..check bontot de tercirit tak..kah kah kah...bikin suwey ja....
Sekadar imbasan ja...lu hengat tak...Zahid ngan rokiah kene denda main batu seremban dpn kelas!!! Rokiah disandingkan ngn azman aziz....kah kah kah..norwati gaduh ngan asnor...pastue baling batu bata..keh keh keh..ape la nyer cter dulu2..mcm kartun!!!! Tp plg bangang wa tk leh lupa time oral english drjh 6...lu ar...penipuan scr terancang!!! Baik lu wt pengakuan bersumpah dlm blog nie..kalo tk wa ngandu kt sume mmber2 lu...sape tue..dyg erwanita...maria farida...rihanna payung...mas dangdut la..jelita 99 la...tk pun kak gie jer..plg dekat..blkng umah wa jer...wa ngadu ngan laki dia..keh keh keh...ade berani!!! Oklah ckup la wa comment entry kali nie...hahaha...