Selasa, Jun 30, 2009

jom main bola jaring...

study memang memenatkan tapi seronok....walau apa pun kena ada confident dan sahut cabaran..ewah..macam pergi kursus motivasi ler plak...hari ni berangin...jadik seronok ler siket sebab tak panas...tapi kalau sapa-sapa yang kurus tu mesti boleh terangkat..kira macam ada kuasa magic laa...muahaha...weekend lepas opis aku shut down..jadi aku bosan giler tak tahu nak buat apa..bukak tv yang ada filem elvis presley - double trouble..rasanya around 1965...bantai jer laa tengok..kelakar laa jugak...lepas tu ada slot wrestling laa plak...aku tengok lagi....bila habis jer aku tukar channel 10 ada plak perlawanan bola jaring antara pasukan westcoast fever (Australia) dengan netball magic (New Zealand) ..kesudahannya pasukan netball magic menang dengan 49 berbalas 38 mata...lepas ni netball magic akan berentap plak dengan pasukan Adelaide thunderbird (australia) yang terkenal tu...bila bercakap pasal netball atau bola jaring ni aku teringat plak kenangan waktu zaman sekolah rendah kat sekolah kebangsaan bandar easter...walaupun pasukan bola jaringnya takde lah mencapai tahap pasukan thunderbird, tapi kira boleh diharap laa jugak...itu tak termasuk lagi kelab penyokong setia bola jaring skbe yang diketuai oleh miss masa tu begitu menggemparkan...aku hengat lagi perlawanan sengit antara pasukan sekolah kebangsaan bandar easter dengan pasukan sekolah kebangsaan bukit mahkota dari felda aping timur...punya laa miss terjerit-jerit sampai mengeluarkan sumpah seranah dan maki hamun sampai kena halau dan marah oleh pengadil....muahahaha....masa tu antara insan-insan perasan masyhur yang masuk team bola jaring sekolah kebangsaan bandar easter termasuklah sumiamah sakimin, rozalita, tinazila musa, norwati ibrahim (member baik miss), siti rahah dan ramai lagi aku tak hengat..aku rasa miss bleh senaraikan ahli skuad bola jaring sekolah kebangsaan bandar easter mengikut rumah masing-masing - merah, biru, kuning dan hijau, dan juga di peringkat sekolah (ala konon macam skuad nasional ler)...yang paling lawak masa tu takde nya pakai jersi-jersi macma sekarang....cuma pakai sarung penanda yang bertulis GS/GA, C/WA, WD entah hapa lagi...maklumlah zaman awal 90 an kan mana laa sekolah ada duit nak beli jersi hebat-hebat macam sekarang ni...tu yang bila lawan sekolah-sekolah asyik kalah manjang...hahaha...sorry ler terkutuk...

4 ulasan:

Putra berkata...

Hahaha...macam siot ja ko..mengutuk aku ek...buka ko pun same ker ngan mmber baik ko tue,,si Zaki...tue kisah lame daa...19 tahun yang lalu..Tapi kenapa tah dulu minat betul ngan bola jaring! Sampi time Pj pun nk main bola jaring..Tapi now bukan setakat nk main..nak tgk kt TV pun aku tak mau...kah kah kah..baik aku layan tenis ker badminton lagi best...yelah sbb kena sound ngan pengadil la minat aku down terus..sbb aku terjerit2 panggil pompuan giler..pompuan giler...kah kah..pengadil pun hot! Tapi kalo aku jumpa balik pengadil tue aku nk cakap..SUKA HATI BAK BAPAK AKU LA...YANG KO SIBUK APSAL??? Time tue yang top dan wakil SKBE as Lailizah Rahman, Sumiamah Sakimin, Tinazila Musa, Norwati Abdul Rahim, Rozalita Ramly, Norfaeza Hanapi, Nurul Azlin Abdul Rahman, Salasiah Zakaria (Reserved), Khairenawati (Reserved) dan Hairon Alami (Reserved)..Noya mesti dah lupa nie..SITI RAHAH...nie batch bila nie meh...Ala kalo setakat wakil JOHOR then tayang Jersey Johor time tue...Keh keh keh...Ko hengat tak panas2 pun dia dok pakai Jersey tue...Yang pasti kalah gak johor kepada sarawak dalam Final MSSM tahun 1989..yang ado!!! Skuad 1990 langsung tak kemana..Naib Johan ja peringkat Zon Sedili..kalah ngan SK Lok Heng..yang diketuai oleh Suzie Sani...Kah kah...dan Suzie Sani jugak la yg menghancurkan ratu trek SKBE time tue..Norzlyana Zainudin dalam Olahraga MSS Zon Sedili tahun 1990...kah kah kah...mane pergi diorang sume tue ek...Yag aku tau hanya kisah norwati ngan tinazila ja..sebab dia mmner baik noya..sama cerita..duka lara!!! keh keh keh...

Mohd Fauzi berkata...

SKBE. tersangat lama dah kutinggalkan. 20 tahun lamanya. namum masih ku ingat kegarangan cikgu celvan, dan ramailagi nama cikgu yg aku dah lupa.

MKriza berkata...

Boleh tumpang tanya. Siapakah pemilik blog ini.

Saya khairul riza.
mkriza.blogspot.com

Putra berkata...

Sdr, Khairul riza...
Blog nie kepunyaan mak hayam diva tersohor...best student SPM 1995...Lu tk kenal ka bro...kah kah kah...