Jumaat, Jun 12, 2009

all about my mother...

aku dah lama mencarik dvd ni..tapi memang tak berjumpa..pergi jbhifi pon salesgirl yang dress up ala-ala gothic tu cakap dah takde salinan baru lagi untuk filem ni...jadi aku pon mengambil keputusan secara pejam mata dengan membeli dvd all about my mother atau dalam bahasa sepanyolnya todo sobre mi madre melalui talian...mula-mula aku pesan kat e-bay sebab murah...sekali jer store tu buat hal cakap dah habis stock..so depa pulangkan duit aku semula...jadik aku pon order kat amazon..tup-tup confirm ada...dan semalam sampai...tapi habis ler jugak duit aku dekat AUD50 semata-mata nak beli dvd ni...tak silap aku tengok filem ni kat sbs tahun 2006...dekat tiga tahun yang lalu..waktu tu winter...menurut christine, aku perlu menonton Elegi, juga sentuhan pengarah yang sama, yang menjayakan filem all about my mother ini - pedro almodovar. Disebabkan aku bukanlah pakar dalam filem, jadi aku tak dapat laa nak cakap banyak filem ni kisah tentang apa...yang aku tahu ceritanya agak kompleks dan penuh dengan unsur melodrama...tu yang buat aku suka dan tak sabar nak tengok...aku sertakan sinopsisnya yang aku petik dari laman web sbs -- Following the accidental death of her 17 year old son, Esteban, hospital worker and single mother Manuela leaves Madrid for Barcelona, on a search for the man she left all those years ago - Esteban, now called Lola . Along the way she encounters an old friend now known as the drag queen 'La Agrado' , distinguished actress Huma Rojo, whom her son adored, Nina, a troubled drug addict who lives with Huma, and Hermana Rosa, a young nun pregnant to none other than Lola. Manuela's journey is as much for her son's sake as her own - indeed, entirely for his, fuelled by the boy's pain at never having met his own father.

1 ulasan:

SHAFIQ KAMARUDDIN berkata...

macam best.. kena beli ni..