Isnin, Jun 22, 2009

makan lagi...

beberapa jam lepas aku sampai kat ofis pagi ahad kelmarin, alvin called...'hey, mau makan?' soal beliau dengan pelat aussie -- kononnya. aku bila dengar bab makan-makan ni susah nak tolak..then aku pon cakap ler kat wotka nak keluar makan tak..then wotka cakap - yes, untuk kali terakhir sebab dah pokai...okay ler, so seperti biasa sebab malas nak carik tempat makan lain aku suruh alvin tunggu kat red cup....cuaca agak mendung dan berangin...jadi best ler siket jalan tak panas...sampai jer kat red cup tu, wotka dah mula rasa tak best sebab tengok makanan yang aku dan alvin pesan amat sedikit kuantitinya....siket banget -- kata beliau dengan pelat aussie campur india tibet...keh keh...jadik dia decide tak nak order dan nak makan kat tempat lain...jadi aku dengan alvin no hal ler sebab we all nak makan lagi lepas ni...sebenarnya aku dengan alvin jumpa red cup ni beberapa minggu lepas...soup of the day yang depa buat memang ngetop - potatoes and leek...sapa-sapa boleh buat..kalau dayang erwanita di paya rumput nak buat pon boleh..senang jer...cuma cari potatoes dan leek lepas tu blender..letak sedikit thyme dan rosemary...dan campur sedikit keju...walah!
sorry ler, tak tau resepi tu betul ke dak..aku main taram jer...muahahaha...ala korang google jer ...mesti jumpa punya laa....cuaca kat sini dah mula seram-seram sejuk...waktu pagi kalau bangun mula laa berebut bilik air..kalau tak mesti takde air panas jadi terpaksa mandi air sejuk...oh ya, berbalik dengan acara makan-makan kat red cup tadi, wotka tiba-tiba come out dengan satu idea..apa kata lepas jer aku dengan alvin melantak kat situ, ktia cari tempat yang jual food dengan harga yang berpatutan dan banyak....so kami pon dok ler berpikir kat mana yang best...kalau makanan yang sedap dan kuantiti banyak ialah makakan yang kita masak sendiri kat rumah...kah kah kah..banyak tu memang pasti tapi tak tahu ler sedap ke tak...jadi wotka mencadangkan apa kata kalau beli something kat coles atau woolworths and then prepare kat research precint..save more money and we can eat a lot of things...betul gak cadangan minah tu, tapi apesal ler dia cakap lepas kita orang dah habis melantak dan kena bayar 10 bucks each....hampes betol....muahahaha....


Tiada ulasan: