Rabu, Jun 24, 2009

sajer tulis-tulis

sementara tunggu jam lapan nak balik rumah, aku masih lagi ada masa mengetuk-ngetuk keyboard ni...tapi aku takdelah ketuk kuat sangat tapi ketuk ala kadar jer...kalau aku ketuk kuat-kuat macam ayam patuk jagung kat tanah tu maksudnya aku tengah naik hot...keh keh keh...aku baru jer balik makan roti canai dengan wotka...alvin pulang awal hari ni...mungkin dia letih banget...atau takde mood dan stress...aku tengok muka dia macam sedih jer..kesian plak aku tengok alvin lately...masa aku sampai opis dari tempat melantak, gregoria masih lagi ada kat ofis..dia pulang lewat katanya takde geng study di state library...so, dia study kat research precint jer hari ni...insan-insan yang lain semua dah hilang ala supernatural...tadi aku bergosip dengan miss...nak lebih tepat lagi 'bercelah bedah' -- meminjam kata-kata pujangga malay mok...kah kah kah...seperti biasa masing-masing cuba nak jadik 'kak propa'...keh keh keh...rasa tak lengkap dalam sehari kalau tak bergossip dan berpropa dengan miss...walaupun cerita tu dah diulang banyak kali tapi tetap jugak nak cerita walaupun masing-masing dah tahu apa ceritanya...kah kah..kadang-kadang aku fikir jugak kenapa ler perangai kita orang macam gampang...masa kat sekolah rendah dulu pon sama gak...hari-hari asyik laa bergossip dan berpropa..tapi cerita tentang rakan sekolah, artis-artis ngetop tanahair (macam takde orang lain) jiran tetangga atau pun cikgu-cikgu...bila masuk sekolah menengah hobi yang sama tetap diteruskan jugak...aku hengat lagi bergosip kat bawah pokok mempelam atau kat tepi padang sekolah waktu rehat....lepas tu habis sekolah, masih jugak sempat bergosip kat dalam kelas yang mana takde student pada sesi petang....lepas abis spm, si miss dan razali selalu datang rumah aku bergosip lepas berbuka puasa...orang sibuk buat amal ibadat kat surau, kita orang sibuk bergosip dan berpropa kat depan rumah...memang contoh tak baik betol..kah kah kah....teruk betul perangai masa tu...no wonder ler dapat result teruk...muahahaha....udah ler, tak larat aku nak tulis..nak balik dah...favourite show aku - criminalminds dah nak start...bubbye...

1 ulasan:

Putra berkata...

Ciss ko tue yg start bergossip dulu..aku dok layan ja..tak pasal2 dpt dosa kering..air sembahyang subuh pun tk kering lagi..Dah kumpul dosa balik meh...kah kah..tp bestkan sbnrnya dok bergossip nie..tapi ko jgn la pecahkan segala rahsia kita..simpan ckit..keh keh keh....