Rabu, November 17, 2010

borak dengan eliz jelita


lama sungguh aku tak call makcik tu...kelmarin aku cuba call tapi tak berjawab. jadi aku cuba hubungi dia lagi. kali ni dia angkat..maka keluar ler semua kisah-kisah lama...pada mulanya tujuan aku call si eliz ni hanyalah nak bertanyakan tentang procedure untuk membeli rumah..tetapi melarat pula kepada budaya popular yang berlaku di Malaysia hari ini. menurut eliz, ada tiga budaya popular yang menjadi ikutan wajib generasi baru. pertama, pergi gym. bak kata eliz, kalau tak pergi gym, mesti ada sesuatu yang tak kena. pegi gym tu dah macam satu pemandangan cliche di mana-mana pun. aduhai, nak buat weight lifting pon aku kena pikir dua puluh kali.. kedua, cup cake. semua orang sibuk bake dan jual cup cake...seakan satu kemestian dalam mana-mana parti hari jadi atau majlis bertunang, mesti ada cup cake..tak paham aku...tidak hairanlah kalau ramai yang diabetic di Malaysia...ketiga, SLR camera..semua orang sibuk amek gambar...laa ni kalau majlis kawin kena ada unsur-unsur poetic..itu belum yang gambar serangga atau melancong ditempat menarik di luar negara...tapi macam biasa, budaya popular sebegini tidaklah berpanjangan...tak lama lagi diamlah tu...

Tiada ulasan: