Ahad, November 21, 2010

~ serenade


aku masih lagi menghitung hari dan membuat persiapan untuk hantar semua kerja-kerja yang telah aku lakukan sepanjang empat tahun di sini...musim panas datang lagi dan mengembalikan segala kenangan indah di Adelaide kira-kira 4-5 tahun lalu....tapi segala kenangan indah itu tidak mudah menjadi indah...begitu juga dengan segalanya yang aku dapat di sini...sifirnya sangat mudah...sama ada berkorban atau terkorban...berkorban dengan tekanan emosi dan kerja-kerja yang tak mungkin akan tamat, atau terkorban dengan rasa putus asa yang sentiasa mengintai peluang...walau apa pun, kerja-kerja ini mesti dihabiskan hingga ke garisan penamat...walau bagaimana susah pun perkerjaan ini ia tetap akan diteruskan...aku bukan membesar dalam dulang emas yang menawarkan seribu macam cara untuk berjaya...walaupun kadang-kadang hati ini terasa perit menelan pelbagai bentuk karenah manusia yang senang lenang menelan keringat hasil bumi tanpa bersusah payah, semangat ini tidak mudah akan patah...apa pun aku belajar begitu banyak perkara di sini...saatnya pasti tiba satu hari nanti...

7 ulasan:

Teratak pena berkata...

sudah lama tidak dengar berita... masih diperantauan ke?

Tanpa Nama berkata...

Lan.. Oo.. ada blog xbgtau kwan2 ea..

DzuLagiL berkata...

bestnyer...

Tanpa Nama berkata...

mmg best..

Unknown berkata...

jgn la bersedih kawan...hehehe

sentuhan @rjuna berkata...

balik cepat kat Malaysia nie, aku dah bosannnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!!!

Zuwairi berkata...

apa2 pun Tahniah en azalan:)