Selasa, Disember 09, 2008

Adelaide, after a year

mulanya aku memang malas nak tulis sebab takde mood laa...laa ni mood aku nak balik malaya jer..walaupun aku baru jer balik februari lepas tapi seperti biasa aku tak boleh duduk tempat orang lama-lama..otherwise, aku memang malas nak balik...tapi bila dengar tawakal balik kelmarin, aku rasa macam terus nak tempah tiket jap lagi..haha...itu belum alvin yang akan pulang ke singapura januari nanti. lagi ler aku takde member mati kutu sorang-sorang kat sini macam waktu summer last year. dah ler panas, pulak tu takde satu insan pun yang datang kat ofis melainkan angelo, steve dan ashley..trip kali ni aku rasa paling simple sepanjang aku berada kat sini. selain dari hanya sebuah beg yang mengandungi empat buah buku favourite aku - Lewis, 2002 - Appadurai, 1996 - Iwabuchi, 2002 - Maxwell, 2005, aku hanya bawak sebuah backpack untuk di isi dengan pelbagai khazanah seperti lappy dan tape recorder. okay, enough talking about balik kampung trip - tiket pon tak beli lagi, apa laaa...aku nak sambung cerita pasal trip ke adelaide. aku rasa ini adalah trip yang paling buat aku happy dan rasa tak nak balik ke melbourne. dan buat aku paling sedih ialah bila aku menapak masuk ke uni of adelaide. walaupun pahit tapi aku nak buat macam mana kan. aku rasa aku laa orang paling malang sekali sebab tak dapat sambung study kat situ. sedih tak terkata. tapi aku rasa setiap perkara yang kita lalui pasti akan ada hikmah di sebaliknya. dan aku sentiasa bersyukur sebab keputusan yang aku buat untuk ke melbourne memberikan aku banyak pengalaman berbanding sewaktu aku di flinders beberapa tahun sudah.
trip aku ke adelaide kali ni berteman - tidak seperti biasa, selalunya aku akan keseorangan ke sana. alvin, wokar, rosya and co - zack & cicah, turut pergi sekali. flight pukul 6.30 pagi. malam sebelum nak fly aku tak boleh nak tidur. biasalah takut miss flight. kami sampai di adelaide tepat jam 7.45 pagi waktu tempatan. dan aku terima panggilan telefon dari christine bertanyakan khabar dan bila waktu sesuai untuk berjumpa. lepas tu kami bergerak ke uni adelaide untuk registration. tapi perut lapar pulak. tiba-tiba rosya bagi tahu kak riza nak jumpa pulak. so, kami pergi breakfast kat adelaide archade. tengah breakfast aku terima sms dari tawakal bertanyakan aku di mana. lepas breakfast aku dan krew pergi ke adelaide uni register dan lepas tu aku jumpa tawakal. lama betul tak jumpa mamat ni rasanya dekat dua tahun. dah berisi siket laa tak macam dulu dah ler kecik kurus plak tu..tiup dek angin melayang-layang di udara..haha. esoknya aku jumpa christine. kami keluar untuk beachwalking bersama-sama molly. lama betul aku tak buat aktiviti macam ni. so, kami pon berborak laa sambil berjalan, mengimbas cerita-cerita nan lalu.
esok petangnya aku keluar dengan tawakal. kami berjalan mengambil angin di brighton beach. banyak kenangan di brighton beach ni. cuma dulu kami bertiga, ambil angin dan borak-borak. laa ni dah tinggal dua orang ajer, aku dan tawakal. tapi takpelah, itu cerita dulu dan aku tak mahu ungkit apa-apa lagi. dan aktiviti ini membuatkan aku hilang mood untuk beberapa hari selepas kembali dari adelaide. gembira ada, sedih pun ada. apa pun aku nak ucapkan terima kasih kepada christine for your lovely company and wonderful dinner. seronok betul aku menikmati hidangan makan malam yang begitu 'upper class' - according to wokar, bersama-sama christine, val, sam, molly, yoyo, alvin, wokar, steffi, merri, dan kiki. terima kasih juga buat kak liza sebab menjamu aku dan krew kat rumah dia di flinders housing. juga buat tawakal sampai malam-malam buta pun tetap setia ke sana ke mari jadi driver. sorry laa kal, next time i'll treat you dinner, okay? aku tak sabar untuk berkunjung ke adelaide sekali lagi next winter/summer. kenangan yang memang aku tak boleh lupa sampai bila-bila. terima kasih kota adelaide, ada masa kita berjumpa lagi. koleksi foto-foto ni atas ehsan alvin ang. thank you alvin!


1 ulasan:

azah jaafar berkata...

aku baru lepas wat mini gathering dengan mat dan zul kat kuala perlis. tak sangka, lama tak jumpa... mat, anaknya dah nak masuk 2 orang january ni. dan zul, dah setahun rupanya anak dia. muka pun cam zul. masa aku pergi kursus dulu, baby lagi anak dia.