Jumaat, Disember 12, 2008

long way home

okay..baru jer lepas jumpa Chris dan Brian. semua dah clear..flight pon dah clear...semalam called erwanita dia sibuk nak ajak aku bercuti..tak tahu ler sempat ke tak sebab aku betul-betul busy kali ni. dengan conferencenya, dengan chapter yang kena tulis..tu tak masuk lagi wanita-wanita yang aku akan jumpa untuk jalinan 'teman tapi mesra'. tapi Insya'allah, harap semua okay kali ni, amin..tapi takpe, aku akan jumpa jugak erwanita kat melaka...lama aku tak ke melaka..teringin jugak nak tengok pembangunan kat kawasan paya rumput..katanya dah ada lebuh raya..mesti best! tapi erwanita cakap kat aku hari tu sekarang ni banyak cik ponti..ada laa hari tu dia diganggu sekali dengan cik ponti sampai dia takut tak bergerak-gerak..tapi aku rasa kalu erwanita menyanyi lebih ganas dari cik ponti..jangankan cik ponti, segala jembalang tanah semua sujud kat dia...keh keh..sorry ler erwan, kutuk siket...seminggu dua ni hujan asyik turun di victoria..okay laa tu kalu tidak mesti panas berbahang-bahang...tapi nasib baik aku dah nak balik malaya..keh keh keh..seperti biasa proses menghindari musim panas...sekali balik waha terus lagi panas..biasalah Malaysia truly asia...tropical climate...lain ler kalu balik kat tempat lain..haha...tiket aku dah amek kelmarin..so tak perlu ler risau lagi pasal tiket...cuma aku nak kena inform kat ustaz rock mintak tolong hantar aku kat airport..better bagi duit kat ustaz daripada bagi duit kat taxi driver..at least dia tau jalan short cut apa..kali ni aku terus balik ke johor bahru dan terus ke kota tinggi...bukan malas nak turun KL cuma saje nak test market terus balik johor...lagi pun takde sapa kat KL..kang nanti aku nak duduk mana..?lain ler kalu ada istana hinggap ke kan...haha..tapi kira allrite ler tak lama sangat macam naik bas sampai 5 jam baru tiba larkin..


misi balik malaya kali ni aku nak habiskan masa siapkan semua interview yang telah aku plan sejak ogos lepas..kali ni tak buleh buat silap seperti apa yang berlaku masa pilot test kelmarin..tapi aku rasa kan, aku banyak buang masa di KL..sebab tu ler aku tak dapat fokus dengan apa yang sepatutnya aku buat kat research setting di kota tinggi. okay kali ni ignore jer apa yang bakal berlaku di Kl kecuali conference yang aku rasa penting di serdang. lagi pun aku ada projek besaq kat kampung...kenapa? mana bleh bagitahu..rahsia tau...aku sorang jer yang tahu..nak tahu gak kena laa tanya mak bapak aku kat kampung..wakaka...mommy boy! bahaya, nanti pecah rahsia satu malaya tau..tadi pagi waktu aku dok browse internet aku terjumpa plak member lama waktu study kat maktab adabi muar - adriana musrik. dah lama betul aku tak hubungi pompuan ni..last rasanya tahun 2003 kot..lepas dia kawin terus lost contact...ceh kawin pon tak jemput aku..dulu member aku si bob memang admire ler konon dengan adriana ni..sampai kereta bob yang advance tu langgar tiang lampu semata-mata nak bagi good impression kat minah ni waktu hari raya tahun 2002 kalu tak silap...apa laa bob, kata pakar lumba kereta...ko bawak kapal selama ler lagi baik...lepas peristiwa tu terus bob patah hati dan tak nak ada girlfriend lagi katanya..tup-tup hari tu dia bagitahu dah ada girlfriend baru..dasar lidah burung kakak tua betul...aku ingat nak jumpa bob ler balik kampung nanti..lagi pon dia keje tak jauh dari hometown tempat aku tinggal..apa lagi aku nak kena buat sebelum balik malaya ni? buku-buku library ni semua kena pulang...kang nanti berpuluh dollar aku nak kena bayar...cukup laa aku dengan rekod hitam kena bayar 1 dollar kelmarin..kononnya tak pernah kena denda laa...hehehe....okay laa, nanti kita sambung lagi, ciao!

Tiada ulasan: