Ahad, Disember 21, 2008

lunch appmt.

weekend ni macam biasa aku ada lunch appmt. dengan alvin dan wokar. jadi, pepagi buta aku dah bangun, breakfast apa yang patut then pi school baca paper. sebenarnya sejak malam tadi alvin sms dan called aku tapi aku tak angkat sebab aku rasa macam tak sedap badan - terus tido awal. pukul 9 malam dah tido..rasanya kalau waktu tempatan dalam jam 6 petang. nampaknya balik ke malaya ni terpaksa ler aku 'adjust' siket aku punya timetable supaya jam 6 petang aku tak mengantuk dan menguap-nguap. keh keh keh. lunch kali ni kami akan ke 'lentil as anything' somewhere dekat abbortsford kalu tak silap. aku sebenarnya suka makan pasta dan salad organic tu..sedap ler..satu lagi pumpkin soup...mmmm...yummy..tapi seperti biasa aku bukan boleh makan banyak-banyak...tu yang rugi...sebabnya makanan yang dibayar boleh di bayar dalam sebarang bentuk harga..sebenarnya kalau tak nak bayar pon takpe sebab kafe 'lentil as anything' ni lebih kepada pusat kebajikan yang diuruskan oleh pusat masyarakat di sini. jadi duit yang dibayar tu digunakan untuk menguruskan kafe dan membeli bahan mentah untuk di masak. semua pekerja kebanyakannya lebih bersifat sukarela tanpa di bayar gaji.


tak tahu pulak kat malaysia ada ke tak macam ni. rasanya ada kot cuma aku pun tak tahu kat mana. keistimewaan negara mat salleh ni terletak pada sikap volunteer atau sukarela. mereka suka buat kebajikan. kat malaysia sebenarnya bukan tak ada, sikap volunteer ni hanya wujud di kawasan kampung. contoh terbaik ialah kampung aku. keh keh keh. tak habis-habis puji felda simpang waha. nak buat macam mana kan. dah itu jer yang aku tahu. kalau ada kenduri kawin gotong royong akan diadakan. begitu juga ketika hari raya haji. masing-masing turun beramai-ramai potong daging. tak caya cuba tanya kak gie. cuma sikap volunteer ni terhad laa di kawasan tertentu. aku rasa memang patut kalau student menyemai sikap sukarela ni. keh keh. kadang-kadang tu aku dok terfikir bila agaknya last aku buat kerja sukarela ni. haha. ops, tak boleh sebut nanti riak.

1 ulasan:

airikamalek berkata...

balik ni jumpa aku ye... aku belanja ko makan makanan pure malay... ko nak makan apa?