Ahad, Disember 28, 2008

makan-makan di simpang waha

kalau di 112, lygon st aku hanya breakfast cereal, fresh milk, roti bakar dan segelas jus, kat rumah di felda ni menu terus bertukar menjadi lebih eksotik. antaranya nasi lemak dan bihun goreng yang dibungkus rapi dengan helaian akhbar lama dan daun pisang serta lontong yang aromanya cukup menusuk jiwa. itu belum lagi waktu makan tengahari. menu utama yang menjadi kegemaran aku ialah ikan kembung goreng dan ulam daun pegaga. nasib baik daun pegaga boleh dapat kat tepi rumah atau mintak jer dengan jiran tetangga. aku bab ulam-ulaman ni memang favourite. biasalah bak kata wanita melayu tercantik - normala shamsudin, ulam-ulaman ni penting untuk kesihatan. ni pagi-pagi lagi parents aku dah bangun masak dan beli breakfast kat gerai di bawah sana. mak terpaksa masak awal hari ni sebab ada rewang untuk majlis pertunangan anak ahli blok. hari ni aku rasa nak habiskan masa baca dragon ball. semua kerja-kerja penyelidikan aku akan mulakan selepas tahun baru. oh ya, apa azam tahun baru untuk 2009? keh keh keh.

2 ulasan:

NoorGie berkata...

weh..perantau di bumi kangaroo balik waha yea..wah2...bpe lama balik

Putra berkata...

Amboi..amboi..amboi..bestnye ko breakfast bihun goreng..cni jumpe pun tauhu goreng jer...lontong tue ko beli kt gerai mak jah ker..mmg sedap lontong dia..time mcm nie missed tul nk makan roti canai..hengat tk dulu time kte training badminton utk olympic games atlanta 1996...pagi2 buta start exercise kt court..mcm biasa ko sponsor plain water yg sejuk..certain time aku bawak nasi lemak bungkus..then paksa ko ngan zaki p pintal brgan electronic..konon2 wt kerja smpingan ler pas SPM..Ape kejadah kte dulu keje merewang jer..org lain pas SPM trus cari keje..tghari dok melepak lt library spg waha or bukit waha..mntang2 ler mmber sendiri yg jg tue ha smpi pinjam buku sorang 10 buah..pas tue ko pinjam de tk ko pulangkan balik???? Biarlah rahsia..bak kata ct nurhaliza...heheh..sendiri mkn pengat sndiri mau hengat..