Jumaat, Disember 26, 2008

Felda Simpang Waha

hari ni dah masuk hari ketiga aku melepakkan diri kat felda. nak cakap kampung tak boleh, jadi term 'felda' tu rasa paling sesuai. aku sampai di klia sekitar jam 5.45 pagi dan tiba-tiba aku rasa tensen yang amat sangat bila aku tengok schedule - boarding flight ke JB delayed 10 pagi. hapa ler aku nak buat sementara menunggu jam 10 pagi? dah ler semua kedai tengah renovate. jadi, aku pi laa minum kopi jap, lepas tu carik port untuk melepak, on i-pod dan enjoy..tapi mata tetap nak terlelap..jadi aku pun bertawaf ler takut terlepas flight...tepat jam 10.50 aku terus check-in dan fly ke senai ...sekitar 45 minit...tapi cuma bagi jus dan kacang..kemut betoi ler local flight ni..aku bayar dekat seribu...cam hampes..sampai jer senai parents dah tunggu. then, we all terus ke bandar kota tinggi. aku singgah post office jap, poskan kad tahun baru alvin ke singapore. lepas tu buat bank draft di cimb bank dekat dengan dataran kota tinggi..

dah siap semua aku terus ke felda simpang waha..hujan turun renyai-renyai. bila dah sampai gugusan waha, lagi ler lebat terus. tapi seronok betul. aku paling suka hujan (bukan kumpulan hujan keh keh keh) . sampai jer rumah aku terus rasa letih giler. mata ni terus nak tido dan fikir bantal tilam jer. nak-nak bila dengar bunyi hujan renyai-renyai kat luar. teringat kisah-kisah waktu dulu. waktu-waktu zaman sekolah rendah dan menengah. masa begitu cepat berlalu. kadang-kadang tu aku rasa rindu betul dengan zaman sekolah. esok aku nak bukak diari-diari lama. aku tulis diari sejak tahun 1994. dan aku stop tulis tahun 2003. tapi kira banyak laa jugak koleksi diari-diari aku. sejak zaman sekolah menengah di tingkatan 4 hingga tahun akhir di universiti malaya. start tahun 2004 aku pun tulis blogs. tapi takde laa terlalu personal seperti apa yang aku catatkan menerusi diari. okaylah, esok kita sambung lagi. ciao!

1 ulasan:

NoorGie berkata...

wah..wah...wah...dah balik mesia ropanyer bdak sorang nih...ha..bagi la klu2 rupa awak tu..rumah blok bpe? no rumah?...hehehe ntah2 kalau awak ader adik...akak ajar dia kot...hehhehehe