Selasa, Februari 03, 2009

drama korea: resepsi

pagi-pagi buta aku telah menerima sms dari dayang erwanita yang memberitahu bahawa dia telah menangis hingga bengkak mata akibat menonton drama korea. keadaan yang sama juga berlaku kepada che we gebu ketika mengunjungi beliau baru-baru ini yang turut menitiskan air mata syahdu ketika menonton drama korea. kelmarin kamarul turut berkongsi pengalaman beliau menonton drama korea - hobi sehati sejiwa dengan isterinya. masalahnya sekarang, semuanya lelaki. aku nak pompuan laa...pompuan...bukan lelaki untuk jadik responden aku. payah betul..lain yang aku carik, lain yang aku dapat....berburu arnab, tapi yang dapatnya bugs bunny...muahahaha..tapi apa yang seronoknya menonton drama korea, selain daripada pelakon yang cantik dan hensem (syarat wajib) dan juga naratif yang bersifat komedi romantik? iu yang aku dok siasat untuk kajian aku di kampung ni. suka banget aku dengar respons dari mak cik-mak cik di kampung. haha.

2 ulasan:

azah jaafar berkata...

sama jer sekarang ni makcik2 dan pakcik2. pakcik2 pun dah minat tengok cerita luar, bukan takat makcik2 jer.aku dok dengar makcik2 ni bersembang. drama ngetop sekarang kat ASTRO, 'suami2 takut isteri', pastu yang kul 6 petang lakonan Agnes Matahariku.

Putra berkata...

Aku tak suka drama korea la...Kalo drama jepun tahun 1980an aku suka ar..Rin Hane koma, chiaki..Drama melayu uwekss tkde ilmiah langsung asyk cter sedih, dengki, mengadu domba..ish ntah ape2 la...better aku layan hindustan ada gak faedahnya...