Selasa, Julai 18, 2006

diari dan kehidupan

Aku masih ingat lagi dulu aku memang rajin tulis diari..kalau tak silap ada lima hingga enam diari aku ada..tapi lepas jer aku habis study terus aku tak tulis diari dah..beli jer tapi tulis tak..malas betul nak tulis..lagi pun tiada apa yang menarik disamping bilangan kawan-kawan yang semakin mengecil..kalau ada member ramai dah tentu seronok menulis diari..watak dan peristiwa sering bertukar ganti...jika dibaca berulang-ulang pun tidak akan jemu..

Memang betul kata Prof Rajenthran sewaktu di kuliah terakhir tahun ketiga di universiti..kenangan yang paling indah adalah kenangan sewaktu kita sedang berada di alam persekolahan sehinggalah tahun terakhir pengajian ijazah pertama di univerisiti..selepas itu terpulanglah kepada diri kita untuk mencorakkan kenangan seterusnya sama ada indah atau sebaliknya..

Aku mula menulis sewaktu di tingkatan 4..banyak betul benda nak tulis masa tu..pasal cikgu, rakan taulan dan apa-apa sahajalah..tapi kalau diberikan diari sekarang untuk ditulis mesti jadik macam laporan kerja..langsung tiada unsur naratif..kaku dan nak tulis punyalah payah..hehehe..apa laa..lawak betul..

ok laa.aku sebenarnya tengah berborak dengan si erwan ni..dia tengah dok jaga pameran kat DTC..lepas tu malu-malu kucing nak explain kat budak-budak sekolah tentang kajian sex industries yang dia hasilkan tu..apa laa..teruk betul..itu kan realiti masyarakat Thailand..lain kalau made in Malaysia..mesti orang dok kutuk tak habis..

Tiada ulasan: