Isnin, Mac 23, 2009

lega ... rock kapak

at last siap pon visa aku...punya laa lama kena tunggu...dekat 3 minggu selesaikan menatang ni punya lambat...tapi apa pun Alhamdulilah...harap-harap aku tak stuck kat airport...fieldwork pon dah berakhir pagi tadi..cuma aku baru sedar yang aku dah hilang dua tape interview masa aku buat pilot test dulu...entah mana ler aku letak...habis laa kalau betul-betul hilang..mahu aku kena bantai gedebak gedebuk bila present nanti...itu laa yang tak syok kalau pakai manual...kena guna digital jugak...sambil-sambil aku mencari tape yang hilang tu aku dok sibuk melayan lagu rock kapak...bila dengar lagu rock kapak ni mesti aku teringat raja aminah...dia tu peminat setia lagu-lagu rock kapak ni...hahaha...kalau keluar dengan mak cik tu mesti dia asyik dok bersembang pasal rock kapak dengan aku...ni aku tengah layan bumiputera rockers - dari sinar mata...sapa yang membesar tahun 90 an mesti terkenang lagu-lagu macam ni...
waktu kumpulan ni glamour, aku baru darjah 4-5 macam tu kat sekolah kebangsaan bandar easter kota tinggi johor. yang paling aku tak lupa ialah member aku si miss tu suka menganjurkan muzik-muzik (dulu juara lagu takde lagi)...jadi kita orang yang satu kumpulan tu - zaki puaat, lailizah rahman, miswadi abdul rahim, khairul nizam jamaludin, marlina omar dan esmawaty multar dan aku sendiri menjadi peserta secara automatik...juri tetap sapa lagi, si miss tu laa yang selalu berat sebelah...mesti dia akan judge aku dengan zaki dengan markah rendah walaupun aku dapat A ujian muzik (kategori nyanyian)....siap menyumbangkan suara lagi untuk pasukan koir sekolah rendah...(ni mesti dia jeles dengan kita orang ni sebab tak dapat join pasukan koir sekolah wakakaka)....tapi insan yang selalu pilih lagu rock kapak ni ialah marlina omar...dia paling suka lagu ekamatra - pusara di lebuh raya....balik-balik nyanyi lagu tu...entah hapa-hapa laa mak cik tu...lawak betul masa tu....
yang lebih exciting si miss tu siap sediakan hadiah lagi...kononnya nak kena ada feeling muzik-muzik betul-betul lagi tu...siap ada pengacara semua...cuma persembahan selingan jer takde....bila buat hari-hari ia jadik makin excited...jadi ada laa peserta dari kumpulan lain nak join sekali....antaranya ialah norwati abdul rahim yang berkebolehan untuk menyanyi dan meneran ala wann...lagu yang famous tu lagu 'esok tetap di tangan Tuhan....' sekali beliau nyanyi satu kelas tepuk tangan mengalahkan konsert kampung tualang man laksa....macam-macam masa tu....masa buat keje-keje bodoh macam ni aku memang expert...bila tiba bab exam semester dan upsr hancur berderai-derai....alamak macam lirik lagu laa plak...hahaha....jadik jangan laa tiru perangai aku yang pemalas tak nak study betol-betol waktu sekolah rendah..tu yang sampai PMR dan SPM pun tercungap-cungap mengalahkan ikan kat dalam akuarium tak cukup oksigen....muahahaha.....

1 ulasan:

Putra berkata...

Alooo Bapak Hayam oii...Ape la ko suka ungkit story lama..kisah terpendam almost 20 tahun yang lalu...Time tue kerja kita main jer dalam kelas...tapi best what ada prtandingan muzik2 tue..takdelah bosan sangat. seingat aku la time tue penyanyi mcm ramlah ram (kau kunci cintaku didalam hatimu / apa khabarmu disana), rohana jalil (rayuanku / resahku), norsheila amin (kad ucapan / da di du), zaiton sameon (menaruh harapan), wann (darah muda / lamunan terhenti), ekamatra (pusara lebuhraya / satu persinggahan) memang meletop2 time tue...suka ati ko jer ckp aku juri tipu ek..aku nilai dr segi suara, intonasi, persembahan, pakaian, gaya, pitching dll...Ala kalo nyanyi tak sedap, summbang takkan nk bagi juara plak...ko dpt jd juara bulanan pn dh kira baik...kah kah kah...hai lawak la time tue....yang pasti aku berhabis duit tau nak sediakan hadiah pemenang..smpai alas meja mak aku pn aku rembat..kah kah kah...cuma mane menghilangnya marlina omar dan khairul nizam jamaludin ek...esmawaty, lailizah rahman dh pn kawin beranak pinak..yang ko ngan zaki bila nak kawin...nak jadi bujang terlajak ker.....waaaa....