Isnin, Mei 04, 2009

nusajaya, pusat pentadbiran johor yang ngetop!























walaupun aku busy banget minggu ni, dan minggu-minggu seterusnya namun aku penuhi jugak permintaan miss untuk mengupload beberapa keping foto pusat pentadbiran johor yang baru. sorry laa miss kalau aku tak respond tu maksudnya aku terbusy yang amat sangat...bukannya disengajakan..aku sebenarnya tak berapa maklum sangat dengan pusat pentadbiran johor yang baru ni...sebabnya dulu depa kata nak buat kat kota tinggi...tup tup tak jadik plak...mungkin disebabkan banjir besar dua tiga tahun sudah...tapi takpelah, at least siap dan berfungsi..jangan plak jadik projek gajah putih macam waterfront city tu...terus tutup...baik buat projek tanam terung, ada gak faedahnya....keh keh keh...menurut miss, ni adalah sebahagian daripada projek-projek pembangunan nusajaya yang dah siap setakat ni...namanya kota iskandar...sempena nama sultan johor....ni kalau dah siap mesti hebat dan ngetop..bleh laa memberikan saingan dekat negeri melaka dan singapura....kik kik kik....tapi bagus jugak depa pindahkan pusat pentadbiran johor tu..kalau tak sesak tak bernafas dengan traffic kat tengah-tengah bandar jb tu...dah ler buat icq tu besar-besar lepas tu traffic flow macam tu gak...rasanya kalau depa decide nak buat balik jambatan bengkok tu, mesti traffic makin okay....tapi denganrnya nak buat balik..nasibbaik..sapa kata orang johor tak nak jambatan? kalau jambatan tahap london bridge (oh shit!) tu, mesti laa orang nak...kalau jambatan hari ni buat esok runtuh macam dalam laporan berita tv selalu tu, tak buat pon takpe...hahahaha.....apa laa aku merepek ni...(p.s - anggap jer la aaku tak pandai nak susun foto-foto ni haha)

2 ulasan:

ijat berkata...

aku da g sna...akhir tahun lepas dan bg pandangan aku, mgkin nusajaya ni akan mengalami kesesakan time puncak ato masalah parking spertimana d putrajaya. Aku org JB tp kini tnggal di putrajaya..apa2 pun, well done to krajaan Johor dapat buat psat pentadbitan spt ini tp biarla projek nusajaya berjaya tdak sperti waterfront city sdahla...

ijat berkata...

Kalo bleh..biarla lebuhraya yg sering diguna oleh warga JB iaitu lbuhraya pasir gudang dibesarkan. menurut PBT, masalah mreka nk besarkan lebuhraya tu krana ada 9 jambatan nk kena buat..tp jika krajaan bg pruntukan..insya Allah, projek tu boleh dijalankan