Jumaat, Januari 23, 2009

bosan

aku bosan betul hari ni. nak teruskan acara berborak dengan makcik-makcik, aku kena hold semuanya..sebab tukang-tukang review nak baca dulu hasil 'borakan' yang pertama. hari ni kat felda simpang waha cuaca agak panas. walaupun masa pi solat jumaat tadi awan mendung kelabu nampak macam nak hujan, tapi tak hujan-hujan jugak. tapi nasib baik kat dalam rumah ni tak panas walaupun takde air conditioner. malam tadi aku tidor awal sebab diserang demam selsema..jadi aku tak buat apa-apa keje sangat selain daripada melayari internet dan membaca komik dragon ball. so far aku baru jer abis baca bab son goku mengalahkan remaja syaitan pikor dalam pertandingan kungfu antarabangsa. bosan-bosan macam ni memang tak tahu nak buat apa selain membaca bahan bacaan ringan. nak tengok tv pon dah malas. dulu masa elektrik tak sampai lagi kat felda simpang waha ni, punya laa aku excited nak tengok television. bila generator dihidupkan jam 6 petang, berebut masuk rumah sebab nak tengok kartun macam teenage mutant ninja turtle, mask, etc. laa ni nak tengok kartun pun malas. kalau anime aku suka laa tengok. tu pon kadang-kadang jer. laa ni kalau tengok televisyen pon cuma buletin utama, bernama news dan awani.
disebabkan bosan giler, mulanya aku ingat nak baca buku cerita seram. aku ni tak suka sangat baca mastika sebab keseraman majalah tu tak sehebat buku cerita seram macam buku tok awang ngah dan tamar jalis. walaupun ia sebenarnya fiksyen tapi bila baca nak pergi bilik air pun takut.. mula laa mata melilau sana sini seolah-olah diperhatikan...wakakaka...dulu jiran aku pun mempunyai hobi yang lebih kurang sama. dia suka kumpul buku fiksyen seram ni. nak-nak buku tamar jalis. walaupun ramai orang kata buang karen baca buku seram, tapi ia sebenarnya memperkayakan lagi idea untuk berkarya. bila kita sudah mahir berimaginasi maka banyak laa idea mengarurt timbul untuk ditulis..muahaha...aku ni sebenarnya nak sambung siri cerita satu malam. tengah dok-dok cari idea ni...ada sapa-sapa yang nak sumbang idea tak?muahahaha...

Tiada ulasan: