Rabu, Januari 28, 2009

lawatan ke melaka

sebenarnya cerita trip last minute tu macam ni. aku pergi ke melaka sebab nak merayap sekejap kat sungai melaka yang dikatakan best tu..apa namanya? river cruise? tak macam river cruise pon..macam naik perahu tambang kat sarawak ada laa...bila sampai kat sana, aku suruh ler adik aku yang keje kat melaka tu beli tiket v.i.p. ceh..macam v.i.p. laa konon...management amatlah teruk...tunggu punyalah lama dekat satu jam setengah....yang datang lewat boleh pulak bagi naik dulu..kiranya macam cerita pendekar bujang lapok laa...cuma dalam cerita ni takde orang yang kena buang dalam sungai jer...hahaha...selepas lama menunggu, akhirnya dapat naik jugak..nasib baik laa dihiburkan oleh pelawak ali mamak...kalau tak mahu jer aku sumpah mahsuri tujuh keturunan semua orang kat situ...muahaha...dah ler hari hujan..tapi boleh laa dikatakan cantik jugak sebab depa dok letak banyak lampu-lampu berkerlipan kat sepanjang sungai melaka tu...tapi yang kelakarnya, bila aku pergi balik keesokan paginya, rasa macam pergi kat kawasan pencemaran alam....hahaha..cuma solekan jer tebal yang amat...tapi okaylah at least enjoy jugak...satu lagi aku telah berkunjung ke rumah dayang erwanita di jalan paya rumput...mula-mula macam nak sesat, akhirnya jumpa jugak selepas beliau berdiri di tepi jalan menari inang menyambut kedatangan aku...muahahaha....lama gak berborak dengan orang tua tu sebelum aku balik semula ke bukit katil dan bertolak ke merlimau untuk berkunjung ke rumah saudara di sana....

Tiada ulasan: