Selasa, Januari 06, 2009

Tanya Pada Hati - Iman Xara

pagi-pagi lagi aku dah bangun sebab tak nak miss sinetron habibi dan habibah. begitu sedih hingga nak terkeluaq ayaq mata nonton sinetron yang satu ni. at least, dapatlah jugak ilham untuk berkongsi emosi dan kesedihan bila bertemu dengan makcik-makcik peminat sinetron beberapa minggu lagi. aku nak try carik vcd habibi dan habibah ler nanti. kalau tak jumpa terpaksa laa aku mintak prayudi tolong carikan di indonesia. aku tak revise lagi soalan interview. aku ingat nak buat lepas pulang dari serdang dan kuala lumpur. takut nanti kalau revise awal-awal kucar kacir pulak jadinya. kak eija bagitahu aku novel dia bertajuk tanya pada hati akan keluar tak lama lagi. tak sabar gak aku nak beli dan baca. dah lama aku tak baca buku novel romantik. last year kak eija ada tanya pasal melbourne. so mesti dia ada masukkan cerita tentang melbourne kat dalam novel tu. hahaha. kalau berdasarkan blurb, novel ni mengisahkan tentang dilema orang yang nak masuk 30an tapi tak kawin-kawin (aku muda lagi okay)..jadi kepada semua member-member kat luar sana tu, kalau nak tahu cerita lanjut 'Tanya Pada Hati' karya iman xara silalah dapatkannya di pasaran. tak silap 10 januari ini. novel romantik ini sesuai untuk dijadikan cenderamata kepada kekasih hati. keh keh keh. teruk betul promosi aku. wakakaka..berikut adalah sinopsis lengkap mengenai 'Tanya Pada Hati' karya Iman Xara.

kata orang jodoh pun kena dicari...kata orang jodoh tertulis sukar sudah untuk dialih...kata orang gadis yang menawan mudah saja menemui jodohnya...Banyak betul kata orang. Inilah dilema seorang akauntan, Farisya Ibrahim. Kerjanya yang berdepan dengan angka-angka membuat dia terlupa pada ‘angkanya’ sendiri. Sedar-sedar umur sudah melangkah ke ambang 30-an!Lalu, kenapa pula dia harus berlengah waktu, bilamana pilihan sudah menunggu? Farisya Ibrahim! Tidak pernah sekali pun dia pernah bercinta, apatah lagi untuk pernah putus cinta. Namun, kenapa pula hatinya sukar ditembusi? Sakit apakah ini? Apa yang menyukarkan dia memilih? dia bukannya tidak cantik dia bukannya tidak menarik dia gadis periang yang sangat disenangi! Jadi, kenapa hatinya harus dibiarkan terkatup tertutup? Tanyalah pada hati... lalu apa jawabnya hati?


**Tanya pada Hati, bukannya tulisan pertama IMAN XARA. Kematangan IMAN XARA terserlah pada keupayaannya membina watak utama yang mantap dalam novelnya ini. ISBN: 978-967-5118-14-2 --Harga: RM20.00

2 ulasan:

Farish Farisha berkata...

sesuai di baca oleh golongan bujang yang beumur 30 tahun dan ke atas.. ;)..i think u also! wakakaka

azah jaafar berkata...

aku baru tengok Oprah siri tentang Youth. Oprah panggil macam2 orang yang usia tua,tapi kelihatan muda. dalam siri tu, Oprah nyatakan, "Umur adalah satu peningkatan angka yang normal dalam hidup. Menafikannya adalah seperti menafikan sebahagian dari hidup kita".