Khamis, Januari 15, 2009

cerita di malaya

dah lama betul aku tak ke malaya dan kuala lumpur... adalah lebih kurang sekitar 6-8 bulan...banyak betul dah berubah. itu pun banyak lagi aku tak explore. tapi favourite spot aku - KL Sentral pun dah banyak berubah. tempat yang paling aku tak suka pergi - midvalley city, pun dah banyak pembangunan. hampir 3-4 jam aku melilau cari baju sebab terlalu luas dan terlalu ramai pengunjung daripada biasa. aku bertolak ke malaya pagi-pagi buta lagi. sekitar jam 9 pagi. nasib baik bapak aku nak pi tolong hantarkan aku ke sanggar kota. bila sampai cuma bas mara liner jer yang ada. masalahnya tunggu punya tunggu, tunggu punya tunggu, bas tak datang-datang. rupanya bas rosak. ceh. teruk betul. tapi yang bestnya, bas mara liner ni tak lambat macam siput. berhati-hati dan cermat depa bawak. aku sampai kat pudu raya. then aku ambik cab terus ke kl sentral. makan jap. then amek teksi terus ke dept and jumpa head. then, head ajak aku keluar minum kopi kat bangsar. selepas berborak dan berbincang tentang persediaan untuk bentang paper di serdang, farid dan tunangnya pon datang. lepas berborak lebih kurang, head pon balik rumah sementara aku, farid dan tunangnya keluar dinner somewhere kat selayang. farid makan punya laa banyak sampai aku pulak yang takut tengok. rasanya erwanita pon tak makan macam tu punya banyak. keh keh keh. tapi yang penting tak membazir! habis jer makan kita orang pun hantar tunang farid balik ke selayang. lepas tu kami pon bergerak ke rawang. pandu punya pandu, punya pandu...tak sampai-sampai..aku ingatkan rawang tu dekat jer..sekali jer punya laa jauh..rumah farid memang cantik dan tenang. takde bunyik bising. elok laa kalau buat rumah persinggahan.
tapi kejauhannya tu yang buat aku tak tahan. kalau keluar pagi memang seronok. tapi nak balik ke sana tu membuatkan hati berdebar-debar sebab tak sampai-sampai. hahaha. esok paginya farid hantar aku ke stesen komuter. hari ni aku ada lunch appointment dengan mas. so, we all pergi makan kat secret recipe. sedapnya tak terkata. habislah jugak semangkuk spaghetti aku bedal. petangnya pulak aku tunggu erwanita dan farid di stesen lrt kerinchi. lepas tu kami terus ke rawang dan makan besar di sebuah warung tepi jalan yang cukup membingitkan telinga dengan suara sumbang penyanyi 'karaoke'. sampai nak tercekik aku makan dengar depa dok nyanyi ah! ah! ah! tak berhenti-henti. hari berikutnya aku sibuk dengan event di serdang. kesian pulak aku tengok muka tak puas hati erwanita...nak buat macam mana kan. aku ingatkan dia nak datang kl bila aku selesai semua perkara. petang tu aku kena join plak head punya appoinment dengan pak cik tony. terpaksalah si erwanita dan farid join sekali. lepas tu kena pulak teman aku ke office buat preparation untuk conference esok. then pergi tesco pulak tapi tak beli pun barang yang hendak dicari. kesudahannya kami makan waffel kat depan tesco selayang sampai kenyang. lepas tu balik rumah farid memang meletihkan. aku ler yang tido paling lewat sebab nak kena siapkan slide untuk esok. paginya farid dan erwanita hantar aku ke office. head pagi-pagi lagi dah sampai...habis jer event kat serdang, head terus jer suggests aku check in terus ke hilton sbb malam tu ada dinner di putrajaya. lepas jer check in aku pun pi ler merayau sorang-sorang kat midvalley. punya laa ramai umat..sakit mata aku tengok..untuk menyelamatkan diriku dari pening sebab tengok umat ramai sangat aku pon pi ler shopping kat metrojaya..takde laa shopping pun..cuma tengok-tengok jer (tapi beli ler sehelai baju - keh keh keh). tak lama lepas tu waktu tengah tunggu lunch erwanita called dok tanya kat mana. jadi aku minta laa tolong dia dan mas pi amek aku kat midvalley. dari midvalley kami ke tempat persidangan rasmi biasa di amcorp mall. dah lama betul tak ke amcorp mall. favourite spot aku ni sejak aku undergrade lagi. masa tu baru pindah kat vista angkasa.
Housemate aku macam din dan dek suka pergi ke amcorp mall sebab ada flea market. every weekend mesti pergi. kat flea market ni aku beli macam-macam benda. antaranya ialah koleksi karakter pokemon. ada ler dekat sekotak aku simpan. patung getah tu kecik-kecik memang sesuai laa dijadikan hiasan kat komputer. tapi laa ni aku dah sumbat kat bilik belakang. habis jer bergebang sambil minum kopi kat kopitiam di amcorp mall tu, mas hantar aku dan erwan ke pj hilton. mas kena balik sebab ada hal penting katanya. so, erwan melepak ler sekejap dengan aku kat pj hilton sementara menunggu bas pukul 7.30 malam. tepat jam 6.45 aku teman dia ke bawah tahan teksi untuk ke pudu raya. lepas tu aku naik ke bilik semula dan bersiap untuk dinner di marriot, putrajaya. head ambik aku depan lobby dan kami terus ke marriot dan sampai sana tepat jam 8.30 malam. bila sampai jer majlis dah bermula 10 minit. nyanyian lagu negaraku berkumandang dan kami kena laa berdiri tegak sebagai menghormati lagu kebangsaan - sambil mata melilau mencari meja mana yang masih kosong. malam tersebut meninggalkan kenangan yang amat manis sebab kami berjaya dapat award. keh keh keh. seronok laa jugak. habis jer dinner head terus hantar aku balik ke hilton. penat betul dan keesokannya aku bangun jam 10 pagi. check out dan terus ke dept. dan print apa yang patut. malam tu aku ke rumah che we untuk tumpang tido semalam sebelum bertolak semula ke kota tinggi pada pagi hari esoknya.

Tiada ulasan: