Ahad, Januari 25, 2009

mari masuk kelas memandu


walaupun ia kedengaran agak lawak, tapi itulah hakikatnya. dah meningkat dewasa macam ni baru nak pergi ambil lesen kereta. muahaha. alasan tipikal - 'takde masa laa bang, sibuk keje.' tapi bila parents dah membebel 'hang ni bila nak pi amek lesen memandu?', terpaksa laa pergi jugak. itu pun datang kelas sekadar suka-suka. kelakar gak sebab aku antara orang yang agak 'veteran' (muda lagi tau haha) dan agak pelik sebab dikelilingi oleh budak-budak lepas SPM. seperti biasa nak belajar memandu ni kena hadiri kursus kurikulum memandu atau teori asas undang-undang jalan raya selama lima jam. dulu waktu member aku che tuan ajak aku pi amek lesen waktu tahun 2004, aku selalu mengelak disebabkan kelas 5 jam ni. bosan dan membuang masa, menurutku ketika itu. kesudahannya dia pergi sorang-sorang dan berjaya menamatkan kelas tersebut. lepas amek kursus teori asas undang-undang jalan raya ni, tibalah masa untuk menduduki ujian. benda ni laa yang aku paling tak suka banget. aku amek ujian teori asas undang-undang jalan raya ni di bawah Maxsafe Driving Instruction Centre Sdn Bhd. cawangan kota tinggi. kalau tak silap ada cawangannya juga di gerai Felda Simpang Waha. haha.

satu sifat aku ni suka baca benda-benda 'tak penting' (banyak laa tak penting) macam ni last minute. biasalah tengok ajer orangnya - tengok sekali imbas pun dah tahu memang last minute person. muahaha. pagi-pagi buta aku dah bangun dan baca buku undang-undang jalan raya tu. tanda anak panah laaa, tanda orang lintas jalan laa, tanda itu ini lah..cuma tanda gajah jer takde..aku baru jer nampak tanda awas gajah melintas waktu aku ke mersing kelmarin..muahahaha..lawak sungguh...tapi kawasan mersing tu memang kaya dengan gajah. sampai jer kat tempat ujian tu punyalah ramai orang tunggu. komputer ada empat ajer. teruk betul company ni. kalau aku tahu aku datang lambat-lambat. lepas tu dia punya kerani mak aii garang giler. nasib baik laa tak lawa..muahaha..jahat betol..habis semua orang ditengkingnya. nasib baik laa aku tak kena marah sekali..biasalah budak-budak spm tengah aktif kan. siket-siket gelak. tengok kengkawan sebelah pun gelak-gelak. yang lawak tu, kerani garang tu siap announce lagi result bebudak yang dah amek test tu. 'gagal! tak lulus, amek lagi!' cuak ler jugak. bila sampai turn aku, terus jer aku masuk amek ujian yang paling aku tak suka ni. nasib baik soalan tak berapa susah sangat...tapi result lulus cukup-cukup makan jer. sesuai laa dengan usaha maju jaya last minute. hahaha. so lepas ni aku kena hadiri kelas amali pulak. harap-harap aku tak langgar sesiapa kat driving school tu. hahaha.

4 ulasan:

NoorGie berkata...

eish....eish....eish....
dasat gilleeerrr...dah umo tahap veteran pun lom ader lesen keta ke....wakakakakaaka....tapi ok la at least ader gak motivasi nak ambik lesen daripada bawak keta tanpa lesen..so all da best..

Farish Farisha berkata...

CONGRATZZ..finally amik gak lesen! wakakaa

Unknown berkata...

uikssssssss..bangge nyer..tak sabor nak tgk ko bawak keta kecik molek yg ko idam-idamkan tu...anyway...good luck hoh...

Putra berkata...

Alooo mak cik gayah oiit...bulu kote pn dh gugur baru nk ambik lesen L ker..how shit u bro..dulu diimbas kembali pd thn 1996, time aku p ajak ambik lesen tk mau..alasan tk penting...aloo kak kiah oii sekarang br ler rsenye mcmne ambik test tue..woit malu ar dpt cukup2 mkn jer...bakal doktor tkkn tk leh score beb...aku dulu full mark..tk caya tnya si zaki, elly rahman dan zulfetty!!!