Selasa, Januari 06, 2009

koleksi vcd yang digemari

selain surat-surat lama, satu-satunya koleksi anime jepun yang paling aku sayang ialah cardcaptor sakura. menjenuh juga lah aku nak kumpul siri lengkap anime sakura ni. satu kedai vcd/dvd kat KL aku merayau cari animasi ni. nasib baik ler amad, kamarul dan mazilah (juga peminat setia cardcaptro sakura) tolong aku carik. akhirnya jumpa jugak kesemua 31 episod. mula-mula aku tak berapa minat denga anime ni. tapi bila aku dok tengok din, jahari dan kamarul setia berkumpul pada hujung minggu tengok anime ni aku pon start ler tertarik. siap tukar-tukar lagi dengan kamarul kalau ada episod yang termiss. dulu masa sewa kat vista angkasa, kerinchi tu kami semua memang berpakat jangan beli televisyen sampai laa kita orang graduate. jadi, alternatif yang paling baik ialah menonton melalui vcd. hampir dua ratus ringgit lebih laa jugak aku spend untuk kumpul anime sakura ni. watak yang aku paling minat tentulah syaoran dan kero chan. boleh dikatakan aku tengok anime ni tiap-tiap malam dengan amad bila habis jer semester akhir. sementara nak tunggu graduate wakakaka. satu lagi, duit yang aku guna untuk beli koleksi aime sakura ni ialah menerusi duit gaji aku sebagai pembantu penyelidik dengan datuk dr ramlah adam. masa tu dia masih lagi profesor di jabatan sejarah. laa ni dengarnya dia dah jadik rektor kolej yayasan melaka. lama tak jumpa tok ram. apa cerita dia agaknya. p.s- sorry ler azah, aku bukan kedekut nak bagi ko pinjam, aku takut terhilang - biasalah masa tu kan baru lagi..keh keh keh...

1 ulasan:

azah jaafar berkata...

takperlah, aku dah tengok kat astro animax. ko memang kedekut dengan aku.