Jumaat, April 10, 2009

good friday

hari ni public holiday tapi aku pi ofis gak sebab tak tau nak buat apa kat rumah. sampai ejr ofis pagi ni aku start siapkan translation and nasib baik siap satu. jadi aku dah ada a ew so bleh laa jumpa brian next week. tapi aku ingat nak jumpa chris dulu sebab ada banyak benda nak discuss dengan dia. semalam aku keluar minum kopi dengan viky dan alvin. lama dah tak kuar minum kopi dengan depa. hari ni mendung. tadi aku pegi mcdonald jap sebab lapar banget. hmmm...apa nak cerita lagi..takde yang menarik selain daripada drama korea. wakaka..oh ya, miss bagi e-mail..nizam yang selalu buli aku waktu zaman sekolah kebangsaan bandar easter ada e-mail dia...dan paling menarik nizam ada inform tentang marlina omar atau nama glamernya malaklina yan gbaru jer kawin tahun lepas...apa kabar yaa pompuan tu..last aku jumpa marlina omar ni tahun 1993 lepas PMR di sekolah menengah bandar easter kota tinggi johor...rasanya dia pindah masuk sekolah lain...masa tu kami sekelas dari tingkatan satu sampai laa tingkatan tiga...lama tu...rasa lebih sepuluh tahun tak jumpa...yang aku ingat marlina omar ni ada taik lalat ala-ala latifah omar kat sebelah kiri dagu dia. dulu waktu sekolah rendah kat skbe, kami selalu pergi rumah dia untuk rehearsel ujian menyanyi beramai-ramai secara berkumpulan. aku ingat lagi mak dia masak bingka ubi dan aku, miss, lailizah, nizam, zaki dan esma akan menghabiskan semuanya sampai tinggal loyang jer....well, seperti biasa miss laa paling banyak makan..wakakaka.....mak si marlina ni suka kumpul variasari...aku ada ler sempat baca siket2 masa pi rumah dia...masa tu marlina tinggal kat rumah pegawai lagi..anak pengurus felda bukit waha laa katakan..tapi apesal dia sekolah kat sekolah kebangsaan bandar easter ek? dan kenapa kita orang plak sekolah kat sekolah yang sama? simpang waha takde sekolah ke? wakakakaka...macma hampes...

2 ulasan:

Putra berkata...

Marlina Omar si tahi lalat..Tue la aku pn surprised bila nizam bg email ckp marlina dh kawin...Kalau diimbas 19 thn dulu, dia nie mmg suka pakai tudung yang berkilat2..ala2 artis gitu...tapi peminat rock kapak..Kah kah..tak tau ler kalo dia still hengat nyanyi balik lagu pusara lebuhraya, sentuhan kecundang oleh kump ekamatra...hahaha...Ewah ko noya de chance condem aku mmg kaw2 ko ek..dh org jemput makan jelah...dulu bingka ubi, bingka labu mmg favourite aku...ala ko ape kurangnya kalo dpt beli keropok basah mak jah kerepot blok 7 tue...tk pandang kiri kanan...lagi2 nasi lemak kesukaan ko tue..pastue makan dok tepi longkang..kah kah kah...Aku surprised gak bila nizam call aku then email aku..tk sangka dia pn baca blog mak hayam ko nie..muahhha..last hope dapat jumpa semua member2 kita satu kelas satu masa nanti...especially group plg havoc 6 cempaka yang diketuai oleh lailizah rahman (cikgu sekolah rendah..ttp kurus macam dulu2), md.zaki puaat (asst manager kilang...still bujang terlajak ko), esmawaty multar (CIMB bank...tahi lalat bawah mata maintain u), khairul nizam jamaludin (Astro..sape tgk raja lawak astro..check la nama mamat nie keje sbgai ape...dgor cerita bercinta dengan artis..betul ker!!!), md azlanshah md syed (dulu perasan nak jadi ketua arkeb negara nak gantikan dato zakiah hanum last2 ha kau tergolek dog...hehehe..sorry la noya time nie la sesuai nak belasah ko), Marlina omar (missing in action..hope kalau dia terbaca blog hantu nie cepat2 la contact..tp mintak ler permission dr ur hubby) dan tak lain tak bukan si gemilang 6 cempaka, aku lerrr....tak kenal..ada aku kisah!!! amboi...amboi...amboi...

cikgu berkata...

hai...ni sape ni ?...tau la kawan lame masa kat skbe dulu...tapi sape ek ?...