Isnin, April 27, 2009

siti payung

aku sakit hati betul pagi ni...sebabnya aku carik payung kat mall tak jumpa sekaki pon (ewah - sekaki payung - apa tu? penjodoh bilangan?) dah ler hari tu aku balik kena hujan...sekali bukan hujan jer yang turun, dengan angin ribut taufan segala sampai payung aku patah....memalukan sungguh...nasib baik ler bukan kat depan rakyat jelata..kalo tak mesti depa gelak kat aku ramai-ramai...disebabkan cari payung tak umpa, terus aku melupakan misi utama pergi ke mall - mencari payung...aku terus ke bahagian pastri dan membeli sepotong roti...nasib baik roti tu besaq...kalau tak mahu aku beli tiga empat kucing berlari...tak cukup dengan tu, aku pergi kat bahagian snack plak...terus aku beli uncle tobbys punya nut bar dan crackers...lepas tu pergi kat bahagian fruits..nampak plak pisang yang masak ranum di bawak belayar...so, dengan 3-4 bijik pisang tu aku bawak ke kaunter terus bayar...aku betul-betul lapar hari ni..bak kata erwanita mesti puaka segala hantu jembalang kau dah mengganas keluar...keh keh keh...biasalah, kalau aku lapar, aku akan betul-betul...kalau tak lapar, aku akan jamu korang semua betul-betul...keh keh keh...ngap ngap..sedap betol roti ni...tup-tup, sorang mat salah tanya..is it halal? op kos laa, aku menjawab dengan dek acuh tak acuh...- dalam hati-- tentulah laa ada....aku baru bubuh logo halal tadi....banyak tanya laa pulak...hahaha

1 ulasan:

Mamok™ berkata...

sebelum part yang last tu, tertanya jugak.. senang ke carik makanan halal kat sane?..
tapik.. bila dah cop sendirik logo halal tu.. senang la kot ek...
ngahahahaha....